ترامپ: تحقیقات درباره تبانی با روسیه آمریکا را بد جلوه می‌دهد

ترامپ در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز درباره پرونده تبانی تیم خود با روسیه اظهار نظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه گفت معتقد است بازرسی‌ها درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، «چهره کشور را بسیار بد جلوه می‌دهد». ترامپ همچنین تأکید کرد هیچ ارتباطی بین اعضای ستاد انتخاباتی او و روسیه وجود نداشته است و حتی در صورت وجود چنین ارتباطی، تیم انتخاباتی‌اش مرتکب جرم نشده‌اند. 

وی در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفت باور دارد رابرت مولر، مشاور ویژه پرونده ارتباط تیم ترامپ با روسیه، با او منصفانه رفتار خواهد کرد. این در حالی است که جمهوری‌خواهان به تازگی اعتبار مولر برای بازرسی این پرونده را زیر سوال برده اند و درخواست معرفی دادستانی مستقل برای بررسی جهت‌گیری وی علیه ترامپ را مطرح کرده اند.

ترامپ در گفتگو با نیویورک تایمز گفت: «این مسئله کشور را بد جلوه می‌دهد و آن را در وضع بسیار بدی قرار می‌دهد». وی افزود: «هرچه زودتر این مسئله حل و فصل شود، برای کشور بهتر خواهد بود».

رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود درباره این تحقیقات، که وکلای وی اعلام کرده اند پیش از روز شکرگزاری در نوامبر 2018 به پایان خواهد رسید، نگران نیست زیرا به گفته وی: «همه می‌دانند که با روسیه تبانی انجام نشده است».

ترامپ درباره مولر گفت: «هیچ تبانی انجام نشده است. اما فکر می‌کنم او منصفانه رفتار کند». وی بار دیگر تکرار کرد این اتهامات که از جانب دموکرات‌ها ساخته شده است جعلی، نیرنگ و بهانه‌ای برای شکست در انتخابات بوده است.

ترامپ در این مصاحبه همچنین خود را از پال منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ که در ماه اکتبر علیه او اعلام جرم شد، دور کرد. وی با اشاره به این‌که منافورت با دیگر جمهوری‌خواهان از جمله رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا، و سناتور جان مک کین، ارتباط داشته است گفت: «او برای من کار می‌کرد، ولی فقط به مدت سه ماه و نیم».

ترامپ همچنین نسبت به سلب صلاحیت خودخواسته جف سشنز، دادستان کل آمریکا، از نظارت بر این تحقیقات ابراز تاسف کرد.

همچنین، هنگامی که از وی درباره احتمال ادامه بازرسی‌ها درباره مسئله ایمیل‌های کلینتون پرسیده شد، گفت اکنون تمرکزش بر تحقیقات درباره روسیه است.

انتهای پیام/

ترامپ تحقیقات درباره ارتباط روس‌ها و اعضای ستاد انتخاباتی‌اش را به ضرر آمریکا خواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار