مهار آتش سوزی تالاب بین‌المللی گندمان

آتش سوزی در تالاب بین‌المللی گندمان در استان چهارمحال و بختیاری مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نی‎زار‌های تالاب بین المللی گندمان در چهارمحال و بختیاری، که از شب گذشته سه شنبه ۱۲ دی ۹۶ دچار آتش سوزی شده بود، دقایقی قبل و پس از ۱۲ ساعت تلاش یگان حفاظت محیط زیست، آتش نشانی و نیرو‌های مردمی و جوامع محلی، مهار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: با توجه به احیا و آبگیری بیش از ۹۰ درصد این تالاب، میزان خسارت ناشی از آتش سوزی جزئی می‎باشد و فقط ساقه‎های نی و علف‎های بالاتر از سطح آب دچار حریق گردید.

شهرام احمدی افزود: خوشبختانه علیرغم زمستان گذرانی تعداد قابل توجهی از پرندگان مهاجر در این تالاب، هیچ موردی از تلفات پرندگان در این حادثه مشاهده نشده است.

وی، علت این آتش سوزی را عوامل انسانی اعلام و اضافه کرد: موضوع توسط کارشناسان و یگان حفاظت و بازرسی این اداره کل در دست بررسی و پیگیری است.

تالاب بین المللی گندمان با ۹۸۰ هکتار وسعت و ۲ هزار و ۲۱۹ متر ارتفاع از سطح دریا، از ۱۰ تالاب برتر پرنده نگری ایران و مهم‎ترین زیستگاه‌های جانوری کشور برای اسکان دائم پرندگان بومی و تخم گذاری پرندگان مهاجر به شمار می‌رود که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی «لندن ـ ۱۳۵۲» به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ز

 آتش سوزی در تالاب گندمان مهار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار