هاشمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

کاهش مصرف شکر در کشور با امتیازدهی به شیرینی فروش‌ها

وزیر بهداشت با تاکید بر کاهش شکر مصرفی ایرانی ها گفت:در این زمینه باید شیرینی فروشی‌ها امتیاز دهی شوند.

خبرنگار: گلرخ/ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد: توسعه دفاتر خدمات سلامت از وظایف مهم وزارت بهداشت/ عملکرد 95 درصدی مطلوب در صنف قنادان‌ کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه همایش غذای سالم با محوریت شیرینی در زندگی سالم در جمع خبرنگاران، گفت: 8 هزار و  300 واحد صنفی فروش شیرینی داریم که استاندارد‌ها در آن رعایت می‌شود ولی اینکه ذائقه مردم در طول زمان تغییر کرده و شیرینی و شکلات و نوشیدنی شیرین تر و چرب تر و از طرف دیگر شوری بیشتر در بقیه تنقلات را می‌پسندند جای کار دارد که در شورای عالی سلامت و غذا صحبت‌هایی انجام شده است تا نظارت بیشتری در این عرصه داشته باشیم.

ایرانی ها 30 گرم بیش از اندازه شکر مصرف می کنند

وی گفت: دریافت شکر ایرانیان 85 گرم در روز است که باید 30 تا 35 گرم کاهش پیدا کند و به متوسط استاندارد که 65 گرم در روز است نزدیک شود.

هاشمی اظهار کرد: به تدریج با کمک صنف در کنار توجه مصرف‌کنندگان باید به سمت مصرف شکر و  روغن کمتر،افزایش کیفیت مواد اولیه پیش برویم و برای سلامت شیرینی تبلیغ کنیم.

وی افزود:  در نقاط مختلف تهران و کلان شهرها باید شیرینی فروشی‌ها دسته بندی و امتیاز دهی شوند و با قرار دادن این اطلاعات در وب سایتی در راستای انتخاب شیرینی درجه یک، دو و سه از لحاظ سلامت محصولات تبلیغات لازم را انجام دهیم و یک سری از شیرینی‌ها را که کیفیت ندارند از گردانه‌ حذف کنیم.

5 درصد شیرینی فروش ها متخلف هستند

وی گفت: شیرینی‌پزی‌هایی متخلف و غیرمجاز که 5 درصد این صنف را تشکیل می دهند باید تعطیل کنیم  95 درصد مابقی عملکرد مطلوبی دارند.

هاشمی اظهار کرد: مصرف بی رویه شیرینی فقط عامل خراب شدن دندان‌ها نیست بلکه مغز و سایر اندام‌ها آسیب می بینند و سلامت افراد به خطر می افتد.

تخلف ها را به 190 اعلام کنید

وی گفت: طبق قانون وظیفه ما  باید برکیفیت مواد غذایی نظارت کنیم و مردم می توانند برای اعلام شکایت با 190 تماس بگیرند به دلیل کمبود تعداد ناظران امکان نظارت دقیق نبود و مردم و صنف به همین دلیل شاکی بودند.

هاشمی عنوان کرد: اگر خود اصناف خوب کار کنند و شاهد رضایتمندی‌ مردم باشیم می‌‌توان با شناسایی تخلف‌ها و تشکیل دفتر با کمک اتحادیه نظارت بیشتری داشته باشیم و شاهد خدمات بهتری باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: یکی از مهمترین کارهایی که وظیفه خود می‌دانیم توسعه دفاتر خدمات سلامت است که با رضایت اتحادیه‌ها انجام خواهد شد و کار ما  برخورد با متخلفان است که با همکاری مردم آن را در نظر خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اظهارات وزیربهداشت در حاشیه همایش غذای سالم با محوریت شیرینی در زندگی

برچسب ها: قنادی ، شکر ، واحد صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار