ایلام، تنها مرکز استان فاقد دوربین های نظارت تصویری

معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ایلام گفت: شهر ایلام تنها استانی است که دوربین های هوشمند نظارت تصویری برای کنترل ترافیک رانندگی ندارد.

ایلام، تنها مرکز استان فاقد دوربین های نظارت تصویری

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛علیرضا سروری  بیان کرد: هم اکنون تنها 13 دوربین نظارتی توسط نیروی انتظامی استان برای رصد مسائل انتظامی در شهر ایلام نصب شده است و هیچ دوربین هوشمندی برای رصد مسائل ترافیکی وجود ندارد.
وی گفت: نبود دوربین های هوشمند تصویری مشکلاتی را در شهر ایلام ایجاد کرده است که مهمترین آن مربوط به آمارگیری ترافیکی و دسترسی نداشتن به آمار دقیق است.


معاون شهردار ایلام افزود: هم اکنون آمارگیری ترافیکی شهر ایلام به صورت دستی و با استقرار نیروهای شهرداری در تقاطع های مختلف و شمارش تعداد ورودی و خروجی خودروها انجام می شود.


سروری اظهارکرد: دوربین های هوشمند کنترل ترافیک برای ثبت تخلفات خودروها از جمله پارک دوبله، عبور از چراغ قرمز و خط عابر پیاده در شهر ایلام وجود ندارد و تعداد نیروهای اجرایی پلیس راهنمایی و رانندگی برای مقابله با این تخلفات نیز کافی نیست.
وی افزود: با توجه به ترافیک در خیابان های هسته مرکزی شهر، نبود امکان اجرای طرح زوج و فرد برای خودروها یکی دیگر از مشکلات نبود دوربین های هوشمند نظارت تصویری در شهر ایلام است.


معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری ایلام اضافه کرد: 150 میلیارد ریال برای هوشمندسازی خیابان ها و تقاطع های شهر ایلام نیاز است که در چند مقطع و بر اساس اولویت هوشمندسازی می شود و مرحله اول آن هسته مرکزی شهر است.


سروری عنوان کرد: فراخوان جذب سرمایه گذار برای نصب دوربین های هوشمند نظارت تصویری و ترافیکی هسته مرکزی شهر ایلام اعلام شده است که در صورت تعدد متقاضیان مناقصه برگزار خواهد شد اما در صورتیکه تنها یک متقاضی وجود داشته باشد به صورت ترک تشریفات واگذار می شود.

 


وی تاکید کرد: این دوربین ها تردد شمار بوده و مجهز به ثانیه شمار هستند که بصورت اتوماتیک و بصری ترافیک و رفت و آمد خودروها را کنترل و بر اساس آن فاز چراغ راهنمایی و رانندگی را تغییر می دهند، ضمن اینکه کنترل و ثبت تخلفات نیز از این طریق براحتی امکانپذیر است.

 

 

انتهای پیام/با

 

ایلام فاقد دوربین های نظارت تصویری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.