استاندار مرکزی؛

بیشترین تسهیلات در بخش تولید و اشتغال پرداخت شود

استاندار مرکزی از بانک‌ها و موسسات مالی خواست بیشترین تسهیلات را در بخش تولید و اشتغال پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست کارگروه ایجاد رونق در واحد‌های کوچک و متوسط این استان گفت: در سه ماه باقی مانده از سال جاری بانک‌ها و موسسات مالی باید تلاش کنند بیشترین تسهیلات را در بخش تولید و اشتغال پرداخت کنند تا بتوان به اهداف تعیین شده دست پیدا کرد.

آقازاده با بیان اینکه شتاب بانک‌های دولتی و خصوصی این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در راستای احیای صنایع و توسعه اقتصادی استان ضروری است افزود: همکاری بانک‌ها در قالب اعداد و ارقام در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چندان رضایت بخش نیست و باید در مدت باقیمانده سال ۹۶ این روند اصلاح شود.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌ها بیش از دیگر دستگاه‌های دولتی از سوی مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بنابراین بانک‌ها باید با تکریم ارباب رجوع و حذف قوانین سخت گیرانه نسبت به پرداخت تسهیلات به مردم، زمینه رضایتمندی عمومی هر چه بیشتر را از بانک‌های دولتی و خصوصی را فراهم کنند.

با تمام قوا از تولیدکنندگان حمایت هدفمند صورت گیرد

فرخی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: موانع قانونی در مسیر تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید از طرف بانک‌های عامل برطرف شود و با تمام قوا از تولیدکنندگان حمایت هدفمند صورت بگیرد.

فرخی افزود: توسعه و رونق تولید و استفاده از توانمندی‌ها و کالا‌های داخلی سیاست کلان کشور است و باید سعی شود تا مسیر آن هموار و مسائل و مشکلات پیش رو برداشته شود و در این میان نقش موثر بانک‌ها بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: میانگین تسهیلات پرداختی بانک‌های دولتی استان مرکزی به تولید از میانگین کشوری بالاتر است واین درحالی است که در مقابل عملکرد بانک‌های خصوصی که منابع چشمگیری هم در اختیار دارند بسیار ضعیف و غیر قابل دفاع است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.