هاشمی مطرح کرد:

کاهش هر یک درصد هزینه سلامت 700 میلیون برای دولت هزینه دارد/ ایجاد 24 هزار تخت بیمارستانی در دولت یازدهم/ 11 میلیون حاشیه نشین داریم

ایجاد 24 هزار تخت بیمارستانی در کشور/ اجرای 6 هزار پروژه فعال در کشوروزیر بهداشت گفت: در حال حاضر 6 هزار پروژه فعال در حوزه بهداشت و درمان در سراسر کشور در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت اظهار کرد: ما نباید حقوق شهروندی را فقط در اتاقی محبوس کنیم و به نظرم باید در حفظ حقوق شهروندی حرکات و رفتار مردم را در نظر بگیریم.

 وی بیان کرد: ما در وزارت بهداشت وظیفه داریم که حقوق مردم را رعایت کنیم، طرح تحول نظام سلامت نیز در همین راستا اجرا می‌شود به طوریکه در این پروژه دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی افزایش و مراجعات آن کاهش پیدا کرده است، دستگاه‌های اجرایی که با مردم سرو کار دارند باید از حقوق شهروندی به طور کامل آگاه باشند.

افزایش رضایتمندی مردم با بیمه رایگان 11 میلیون ایرانی 

هاشمی با بیان اینکه اجرای اصل 29 قانون اساسی مغفول‌ مانده است، افزود: بیمه شدن همه مردم ایران و تحت پوشش رایگان قرار گرفتن 11 میلیون ایرانی در طول 4 سال گذشته باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شده است که رضایت جامعه از وزارت بهداشت از مهمترین شاخص‌های افزایش رضایت‌مندی محسوب می‌شود.

 وی عنوان کرد: بر اساس نظرسنجی، سازمان‌های معتبر وزارت بهداشت مورد توجه مردم قرار دارد و بالاترین نمرات را از نظر مردم اخذ کرده است اما این مطلب به این معنی نیست که نقصی نداریم بلکه حتما اشکالاتی‌ در کار ما وجود دارد.

 وزیر بهداشت با بیان اینکه، در دولت یازدهم 24 هزار تخت بیمارستانی  ایجاد کرده‌ایم و 12 هزار متخصص روانه منازل مردم شده‌اند، عنوان کرد: در سراسر کشور پزشکان عمومی و ماما وجود دارند و تمام مراکز روستایی و حاشیه شهرها از امکانات بهداشتی درمانی خوبی برخوردار هستند به طوریکه ما 5 هزار خانه بهداشت در حاشیه شهرها به همراه مراقبین‌ سلامت ایجاد کرده‌ایم.

یک مراقب سلامت به ازای هر 2500 حاشیه نشین

 هاشمی با اشاره به اینکه، در حال حاضر 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، ادامه داد: به ازاء هر 2500 نفر یک مراقب سلامت در حاشیه شهرها وجود دارد و ما پوشش بیمه را برای همه مردم ایجاد کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در دوره‌ای بیماران خاص به خاطر کمبود دارو و یا پوشش ناقص بیمه‌ای اعتراض می‌کردند اما به دلیل ارتباط صمیمی ما با انجمن‌ها و سازمان‌های مربوطه خوشبختانه هیچگونه کمبود‌ی در کشور نداریم.

 هاشمی با بیان اینکه، مقایسه کردن کارها باعث آرامش و جلب بیشتر رضایت مردم می‌شود، افزود: امروزه در حوزه آموزش 30 درصد ظرفیت‌ها اضافه شده است و برخی از موانع و بخشنامه‌های دست و پا گیر حذف شده است که البته باید موارد دیگر نیز از بین بروند. 

هاشمی اشاره کرد که جریان زیرمیزی‌های پزشکان بین رفته  است.

اجرای 6 هزار پروژه فعال در کشور

 هاشمی با اشاره گفت:‌ ما بیشتر عمل کرده و کمتر حرف زدیم و خوشبختانه امروزه در منطقه سیستان 570 پروژه و در کل کشور 6 هزار طرح فعال داریم. امیدوارم که کیفیت خدمات روز به روز افزایش پیدا کند.

 وی ادامه داد: باید اعتراف کنیم که ایراداتی‌ داریم که این مسئله باعث آرام شدن مردم می‌شود و باید زیرساخت‌های قدیمی هرچه سریعتر اصلاح شود.

فوت 80 درصد مردم در اثر بیماری های غیر واگیر

 وزیر بهداشت با اشاره اجرای پرونده سلامت الکترونیکی افراد ادامه داد: 80 درصد مردم در اثر بیماری‌های غیرواگیر‌ فوت می‌کنند که همه آنها باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند.

وی اظهار کرد: اگر قضاوت‌های ما در جشنواره‌ها درست باشد، این فعالیت‌هابه خوبی در کشور اجرایی شده است و ما در راستای تحقق حقوق شهروندی 11 مصداق و 70 راهنما را ابلاغ کردیم.

کاهش 20 درصدی پرداختی مردم در حوزه سلامت

 هاشمی ادامه داد: پرداختی‌های از جیب مردم از 58 درصد به 38 درصد کاهش پیدا کرده است که بر اساس برنامه پنجم باید این میزان به 30 درصد می‌رسید.

 وی با اشاره به اینکه، کاهش یک درصدی پرداختی از جیب مردم در حدود 700 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، افزود: اگر وضع اقتصادی کشور مساعد باشد و بیمه‌ها حمایت کنند کاهش پرداخت‌ها ادامه پیدا می‌کند و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی بیشتر می‌شود.

 وزیر بهداشت بیان کرد: 50 درصد تخت‌های ویژه افزایش پیدا کرده است و این امکانات در سراسر کشور از جمله نقطه صفر مرزی وجود دارد.

 هاشمی ادامه داد: مردم از تبعیض ناراحت می‌شوند و ما باید تلاش کنیم که همگی تابع قانون باشیم و آن را اجرا کنیم و اگر کسی کار خلاف قانون انجام دهد، اقدامی خلاف شرع انجام داده زیرا حق کسی را ضایع کرده است.

 وی ادامه داد: نقش قوه قضائیه و قوه مقننه به دلیل وضع قانونی به نفع مردم و اجرای عدالت مهم است و باید عدالت ایجاد شود تا حقی ضایع نشود.

برای حفظ حقوق بشر انقلاب کردیم

 هاشمی اظهار کرد: ما باید حقوق شهروندی را رعایت و عدالت را در بین آنها ایجاد کنیم زیرا ما انقلاب کردیم تا عدالت در بین مردم ایجاد و حقوق شهروندی نیز رعایت شود و اگر ما قانون را رعایت نکنیم نباید انتظار داشته باشیم که دیگران عدالت را در حق من و خانواده‌ام رعایت کنند.

 وی یادآور شد: ما باید به خوبی تلاش کنیم تا شرمنده مردم نشویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۶
آقای وزیر سلام امروز یازدهم دی 96 دخترم را با بیماری اسهال و استفراغ به مرکز سلامت نجاتی در قم بردم منشی اول پرسید این جا پرونده دارد و بعد از آن که فهمید در آن مرکز پرونده دارد گفت نوبت برای 3 بهمن ساعت 9 صبح داریم( یعنی 22روز دیگر) آیا این نشانه رضایتمندی است یا نارضایتی ؟ این بچه تا 22 روز دیگر باید در این حالت بماند تا این مرکز که 50 متر با منزل ما فاصله دارد به ما نوبت بدهد
آخرین اخبار