مدیر جهاد کشاورزی:

برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز چهار هزار تن گذشت

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت خیار گلخانه‌ای در این شهرستان از مرز چهار هزار تن گذشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن شاه ولی برمدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: امسال ۶۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان ایرانشهر به کشت خیار گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

شاه ولی بر بیان کرد: کشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از اوایل آبان آغاز و تا نیمه دوم آذرماه ادامه دارد.

وی گفت: کار برداشت محصول خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر پس از ۴۰ روز از زمان کشت آن شروع می‌شود.

وی متوسط برداشت خیار در هر هکتار را ۱۵۰ تن اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود افزون بر ۱۰ هزار تن خیار از ایرانشهر برداشت شود.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر کاهش مصرف آب، افزایش سه برابری تولید محصول نسبت به فضای باز، استقبال خریداران و سوددهی بالا را از دلایل استقبال کشاورزان به روی آوردن به کشت محصولات گلخانه‌ای از جمله خیار ذکر کرد.


شاه، ولی بر اظهار داشت: خیار گلخانه‌ای ایرانشهر علاوه بر تامین داخل به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی عرضه می‌شود.

وی افزود: پارسال کشاورزان ایرانشهر ۹ هزار تن خیار گلخانه‌ای برداشت و روانه بازار مصرف کرده اند به طوری که ۸۰ میلیارد ریال سود عایدشان شده است.

شاه، ولی بر گفت: کشت خیار گلخانه‌ای برای نخستین بار در سال ۱۳۷۸ در ایرانشهر به طور آزمایشی در نیم هکتار گلخانه انجام شد که به دلیل استقبال خوب خریداران و سوددهی بالای آن هر سال شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان هستیم.

انتهای پیام/ع

برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار