لوبلاگ: ترامپ بر سر آینده آمریکا در جهان قمار می‌کند

پایگاه اینترنتی لوبلاگ در مطلبی با اشاره به سیاست‌های خارجی جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا نوشت اقدامات او این کشور را در آینده منزوی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی لوبلاگ در تحلیلی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مسائل سیاست خارجی از خاورمیانه گرفته تا آسیا بیشتر و بیشتر دچار انزوا می‌شود. 

در این تحلیل آمده است: او با وجود اظهارات رنگارنگ درباره برخورد با کره شمالی با «آتش و خشم»، به هیچ وجه نمی‌داند در مقابل این کشور چه اقدامی انجام دهد و این خطر وجود دارد که او به طور کامل حمایتی را که امیدوار بود از چین و روسیه به دست آورد، از دست بدهد.

در خاورمیانه، مشکلات رئیس جمهور آمریکا متفاوت است. تهدید او به قطع کمک به کشور‌هایی که در مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه‌ای رای بدهند که در آن از آمریکا خواسته شده بود از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» اسرائیل عقب‌نشینی کند، موجب شد برخی از کشور‌ها از او روی برگردانند.

به سختی می‌توان فهمید که ترامپ در کجا با بیشترین مشکل مواجه است، اما وی با انتقاد از چین درباره مسائلی از روابط تجاری ناعادلانه گرفته تا توسعه طلبی‌های منطقه‌ای شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور، او را ناراحت کرده است.

لوبلاگ در ادامه نوشت: ترامپ در سخنانی درباره راهبرد امنیت ملی خود در زمان مبارزات انتخاباتی‌اش در سال گذشته اعلام کرد آمریکا را بار دیگر باشکوه می‌کند، اما این سخنان اختلافات آمریکا را با قدرت‌های رقیب تشدید کرده است. خطر این است که وی آمریکا را منزوی و از دوستان دور می‌کند و در عین حال کار مهم و چندانی برای حل مشکلات در خاورمیانه و شمال شرقی آسیا به خصوص کره انجام نمی‌دهد.

عجیب‌تر این که ترامپ، روسیه و چین را به تلاش برای تضعیف نقش آمریکا در جهان به عنوان یک قدرت نظامی و اقتصادی متهم می‌کند. این اظهارات یادآور تاریکترین دوران جنگ سرد است؛ زمانی که چین و اتحاد جماهیر شوروی سابق قدرت‌های بزرگی بودند که با آمریکا خصومت داشتند.

به سختی می‌توان فهمید ترامپ دقیقا چه فکری می‌کند. وی در عین حال که گفتگو‌های دوستانه‌ای با رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، داشته است، بیانیه «راهبرد امنیتی» او خلاف موضوع گرم شدن روابط با چین و روسیه را ثابت می‌کند.

در ادامه این مطلب آمده است: مشکلات ترامپ در خاورمیانه در حال بدتر شدن است.با این حال از نقطه نظر روابط عمومی و دیپلماتیک، تصمیم آمریکا موجب نارضایتی اعراب و اسلام‌گرا‌ها در سراسر خاورمیانه شده است. این تصمیم خصومت آمریکا را با ایران نیز تشدید می‌کند.

پایگاه اینترنتی لوبلاگ در انتهای تحلیل خود نوشت: تنها نتیجه «راهبرد امنیتی» ترامپ خطر انزوای آمریکا در بخش زیادی از جهان از جمله دور شدن آن از متحدان اروپایی‌اش است. در فضایی که تنش‌ها به خصوص درباره شبه‌جزیره کره در حال افزایش است، ترامپ دشمنان آمریکا را ترغیب می‌کند تا در مقابل وی بایستند. او بر سر آینده آمریکا در جهان قمار می‌کند.

انتهای پیام/

گزارش لوبلاگ درباره منزوی شدن آمریکا در پی ادامه سیاست‌های خارجی ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۳ دی ۱۳۹۶
ترامپ خودش شیطان بزرگه .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۴:۰۶ ۱۲ دی ۱۳۹۶
ترامپ نادان است .خدا به ترامپ عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۸:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۶
تبلیغاتو وردارید. گوشیم هنگ دکرد
آخرین اخبار