برگزاری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله در اصفهان

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله با هدف نشان دادن گفتمان و اندیشه های امام راحل در بهمن ماه امسال خبر داد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین عباس کمساری در نشست خبری با بیان اینکه اصفهان در عرصه ی هنر زبانزد و در تئاتر دارای پیشینه و جایگاه درخشانی است ، افزود  : جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله نخستین بار در کشور با هدف بیان اندیشه های امام (ره) برای کسانی که دل در گرو مملکت و نظام اسلامی دارند به پیشنهاد موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و حمایت هنرمندان در اصفهان برگزار می شود.

وی با تاکید بر اهمیت بیان اندیشه های امام ره در حل بسیاری از مشکلات جامعه ادامه داد : آشنایی با این اندیشه ها و الهام گرفتن از آنها کلید حل مشکلات مردم و نظام است و ما این اندیشه ها را با زبان تاثیر گذار هنر بیان می کنیم .

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیان این مطلب که شورای سیاست گذاری این جشنواره متشکل از هنرمندان پیشکسوت اصفهانی است اظهار کرد : به دلیل آشنا نبودن هنرمندان از اهداف جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله  کار گروه آموزشی تئاتر برای توجیه آنها برگزار شد .

عباس کمسایی با اشاره به عملکرد مثبت موسسه تنظیم و نشر آثار امام در برگزاری چندین جشنواره در سال جاری با وجود آنکه  هزینه ایی برای برخی جشنواره ها در نظر گرفته نشده است گفت : با توجه به تاکید رهبری بر " اقتصاد مقاومتی" سعی در کاهش هزینه های جشنواره داریم و اولویت ما مشارکت با بخش خصوصی و دیگر نهادهاست که با کمک آنها این جشنواره با هزینه ایی به مبلغ 60 میلیون برگزار می شود .

وی با بیان اینکه نکارستان امام خمینی (ره) اصفهان به عنوان یک مرکز فرهنگی و هنری فعالیت می کند ، گفت : این مجموعه هر روز با برگزاری کلاسهای عکاسی و  موسیقی ، اکران فیلمهای کوتاه و مستند و تدوین اندیشه های امام به علاقه مندان خدمات فرهنگی ارائه می دهد .

گفتنی است 120  اثر نمایشنامه ایی ، 84 اثر تئاتر صحنه ایی،  36 اثر تئاتر خیابانی و 15 اثر نمایشنامه خوانی  برای شرکت در این جشنواره از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره  ارسال شده است .

جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله 1 تا  5 بهمن ماه و در سه مکان تالارشهر ، سالن استاد فرشچیان و نگارستان امام خمینی برگزار می شود. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار