مخالفت 10 نهاد مدنی و سیاسی با درج واژه «افغان» در شناسنامه های الکترونیک

«جبهه دفاع از هویت» متشکل از 10 نهاد مدنی و سیاسی به منظور اعتراض با درج واژه «افغان» در شناسنامه های الکترونیکی اعلام موجودیت کرد.

مخالفت 10 نهاد مدنی و سیاسی با درج واژه «افغان» در شناسنامه های الکترونیکبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جبهه دفاع از هویت» متشکل از 10 نهاد مدنی و سیاسی به منظور اعتراض با درج واژه «افغان» در شناسنامه های الکترونیکی اعلام موجودیت کرد.

اعضای این جبهه با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مخالفت خود با توزیع شناسنامه های الکترونیکی با با درج واژه «افغان» را اعلام کردند.

هارون معترف، یکی از مسئولین جنبش گذار که با این جبهه پیوسته است در مورد هدف از ایجاد و تشکیل این جبهه گفت: جبهه دفاع از هویت به منظور ایستادگی در برابر توزیع غیر قانونی شناسنامه های الکترونیک ایجاد گردیده و بیشتر از ده جریان سیاسی اعضای این جبهه را تشکیل می دهند.
 
به گفته آقای معترف، واژه افغان یک واژه مترادف با قوم برادران پشتون ما می باشد و تحمیل آن به همه اقوام قابل قبول نیست زیرا در افغانستان اقوام مختلف زندگی می کنند و یکسان سازی و تحمیل یک هویت به تمام اقوام جالب نیست.
 
وی اظهار داشت: نام کشور ما افغانستان است و ما می توانیم از واژه های «شهروند افغانستان» و یا هم «افغانستانی» استفاده کنیم نه افغان.
 
گفتنی است که روند توزیع شناسنامه های الکترونیک بارها به دلایل سیاسی و اختلاف نظرها به تاخیر افتاده است.
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.