متیس: حضور غیرنظامی آمریکا در سوریه افزایش می‌یابد

وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی با تغییر رویکرد خود، از افزایش حضور غیرنظامی آمریکایی در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با نزدیک شدن به مراحل پایانی نبرد با تروریست ها در سوریه، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، اظهار کرد حضور غیرنظامیان از جمله پیمانکاران و دیپلمات های آمریکایی در سوریه افزایش خواهد یافت. هدف از افزایش حضور غیرنظامی آمریکا در سوریه بازسازی این کشور و حصول اطمینان از پایان فعالیت تروریست ها اعلام شده است.

در حال حاضر تعداد نظامیان آمریکایی حاضر در خاک سوریه 2000 نفر است. اظهارات متیس در خصوص افزایش حضور غیرنظامیان آمریکایی احتمالا با واکنش شدید بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، مواجه خواهد شد. پیش از این اسد نظامیان آمریکایی را «متجاوزان غیرقانونی» خوانده بود.

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد: «آنچه ما در نظر داریم تغییر رویکرد تهاجمی به رویکرد تثبیت‌کننده است. از این پس شاهد حضور گسترده دیپلمات‌های آمریکایی در خاک سوریه خواهید بود.»

وی پیشتر نیز از باقی ماندن نیروهای نظامی آمریکا در خاک سوریه حتی پس از شکست داعش خبر داده بود. این نخستین اظهارات متیس در خصوص گسترش حضور غیرنظامیان آمریکا در کشوری است که به تازگی از چنگال داعش خلاص شده است.

متیس در ادامه در اظهاراتی مغرضانه گفت: «افزایش دیپلمات ها در این کشور موجب افزایش پیمانکاران و در نتیجه بازسازی و ترمیم خدمات اولیه خواهد شد. بودجه بین المللی برای بازسازی سوریه باید به درستی مدیریت شود. نباید اجازه داد این پول به جیب افراد دیگری برود.» وی افزود: «این اقدام حرکتی در جهت عادی سازی اوضاع در این کشور است و حمایت های زیادی می طلبد.»

به گفته متیس، پیمانکاران آمریکایی همچنین وظیفه آموزش دادن نیروهای نظامی محلی برای کشف و خنثی سازی مهمات منفجر نشده و حصول اطمینان از شکست کامل داعش را برعهده خواهند داشت. متیس به تعداد دقیق غیرنظامیان آمریکایی که به سوریه اعزام خواهند شد اشاره ای نکرد.

افزایش تعداد غیرنظامیان آمریکا در سوریه در حالی است که واشنگتن در پی وقوع بحران در این کشور، تمامی روابط دیپلماتیک خود با دمشق را به حالت تعلیق درآورد. در دو سال گذشته ارتش سوریه با حمایت روسیه و ایران توانست با شکست تروریست ها مجددا کنترل بخش عمده ای از خاک این کشور را در دست بگیرد.

یک مقام ارشد آمریکایی نیز در نامه ای جداگانه به اعضای ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش تاکید کرد عملیات های نظامی در خاک سوریه تا سه ماهه اول سال 2018 ادامه خواهد داشت. نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف موسوم به ضدداعش اظهار کرد: «آمریکا تا حصول اطمینان از شکست کامل داعش و به منظور انجام اقدامات تثبیت کننده در خاک سوریه باقی خواهد ماند.»

 انتهای پیام/

افزایش حضور غیرنظامیان آمریکا در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۹ دی ۱۳۹۶
باشه تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
سرعت
۱۲:۵۸ ۰۹ دی ۱۳۹۶
متییسسسسسسسسسسسسسس،دیپلماتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت،!!
آخرین اخبار