وزیر ارشاد مطرح کرد؛

بازسازی مراکز فرهنگی و هنری مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراکز فرهنگی و هنری آسیب دیده در زلزله بازسازی می‌شوند و بخشی از کار‌های آن‌ها با اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی نیز با اعتبارات ملی جبران می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، عباس صالحی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: مردم ایران از نقاط مختلف از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب احساس این را داشتند که این اتفاق یک اتفاق برای یک منطقه نیست، بلکه حادثه‌ای است که برای همه ملت ایران پیش آمده و یک حادثه سخت بوده است و به همین دلیل تمام مردم ایران از همان ابتدا هم‌دردی، هم‌دلی و همراهی داشتند.

وی اشاره‌ای به حضور مقامات مختلف در نقاط زلزله‌زده داشت و گفت: مقام معظم رهبری از همان نخستین لحظات پیام دادند و به شکل ویژه‌ای هم در منطقه حضور پیدا کردند که موجب تقویت امور در این مناطق شد.

صالحی تصریح کرد: گرچه این اتفاق، اتفاق سختی بود و دل همه را لرزاند، اما در حدودی که میسر بود مثل هر حادثه پیش‌بینی نشده‌ای، کار‌هایی از ناحیه مردم و دولت صورت گرفت که از شدت آلام این حادثه کم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره‌ای نیز به روند امدادرسانی در نقاط زلزله زده کرد و متذکر شد: خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین ساعات زلزله بسیار خوب بود.

وی امدادرسانی در نخستین ساعات زلزله را خوب دانست و گفت: به‌نظر می‌رسد در حد مدیریت اولیه بحران حرکت‌های مطلوبی نسبت به اتفاقات مشابه داشتیم، ولی به‌طور طبیعی دامنه این مسئله آن‌قدر وسیع است که هنوز تلاش‌های جدی‌تر را هم در رابطه با اسکان اضطراری و دائم و هم مسئله زیرساخت‌هایی که از بین رفته است و نیاز به بازسازی آن‌ها وجود دارد، می‌طلبد.

این مسئول خاطرنشان کرد دولت علی‌رغم همه محدودیت‌های مالی که وجود دارد، منابع مالی برای این بحث اختصاص داد که پشتوانه‌ای برای برخی اقدامات قابل توجه شده است.

صالحی افزود: امیدواریم با همت مردم و اهتمام دولت و همچنین شرایطی که مشاهده می‌شود، بهبود وضعیت سرعت پیدا کند تا آلام مردم تا حدی کاسته شود.

وی تصریح کرد: مراکز فرهنگی و هنری که آسیب دیده نیز بازسازی و احیا می‌شوند و بخشی از کار‌های آن‌ها با اعتبارات فرهنگ و ارشاد اسلامی جبران می‌شود و بخشی هم در فضای جبران خسارات ملی جبران می‌شود.

این مسئول افزود: طی برنامه پیش‌رو هم پروژه‌های تخریب شده سرعت پیدا می‌کند و هم مجموعه‌ای از کار‌های جدیدی که به‌نظر می‌آید لازم است با اتفاقات جدید در منطقه پدید آید، صورت می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در نقاط زلزله‌زده خبر داد و گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز برای این مناطق مدنظر است.

انتهای پیام/پ

 

وزیر فرهنگ و ارشاد در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.