وزیر ارشاد مطرح کرد

نقش مهم وزارت ارشاد بر سیاست‌گذاری در حوزه‌های مختلف/تقویت حمایت حوزه از وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم با حمایت‌های گسترده‌تر حوزویان همراه باشیم.

نقش مهم وزارت ارشاد بر سیاست‌گذاری در حوزه‌های مختلف/تقویت حمایت حوزه از وزارت ارشاد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی که ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، ضمن ابلاغ سلام حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی اظهار کرد: امیدواریم با عنایت خداوند متعال بتوانیم در مسیر خدمت به مردم و نظام اسلامی گام بردارم.

وی با تأکید بر اینکه شبکه گسترده‌ای از اهالی فرهنگ و هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است، اظهار کرد: میلیون‌ها فعالیت انجام شده است تا بتوانیم ریل‌گذاری مطلوب را در حوزه‌های مورد نظر دنبال کنیم اما گاهی امکان رخ دادن خطاهایی نیز وجود دارد چراکه این وزارتخانه تنوع کاری گسترده‌ای را به خود اختصاص داده است.

صالحی یادآور شد: امیدواریم در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم با نگاه روشن‌تر و حمایت‌های گسترده‌تر حوزویان همراه باشیم تا بتوانیم به نتایج مطلوب‌تری در عرصه‌های مختلف برسیم.

وی با تأکید بر اینکه از ظرفیت‌های مختلف برای انجام رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده می‌شود، اظهار کرد: این وزارتخانه یکی از وزارتخانه‌های مهم کابینه است، چراکه در حوزه سیاست‌گذاری و اجرا جایگاه مهمی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نقش سیاست‌گذاری این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف یاد کرد و گفت: در حوزه فرهنگ دینی با استفاده از سازمان‌ها و معاونت‌های موجود توانسته‌ایم عملکردهای مطلوب را رقم بزنیم؛ معاونت قرآن و عترت با محوریت برنامه‌های قرآنی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان حج و زیارت و نهاد کتابخانه‌های عمومی از جمله این مجموعه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: مسیر حج نگران‌کننده بود، چراکه می‌توانست مسدود شود اما با وجود دغدغه‌ها امسال شروع شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عزیمت زائران به عتبات عالیات گفت: سالانه بیش از یک میلیون نفر در ایام عادی سال و یک میلیون در ایام اربعین به عتبات و عالیات اعزام می‌شود.

صالحی با اشاره به فعالیت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) به منظور بزرگداشت این امام بزرگوار عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخی از حوزه‌هایی که به صورت مستقیم با حضور دین در ارتباط است ظرفیت‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه انجمن مفاخر فرهنگی با رویکرد استفاده از ظرفیت مفاخر در استان‌های مختلف کشور فعالیت می‌کند، تصریح کرد: در بخش فضای مجازی، مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای فعالیت‌های گسترده‌ای توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ع

حضور وزیر ارشاد در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.