با وجود تعطیلی بیشتر لیگ‌های فوتبال اروپا؛

جدال ایتالیایی ها و انگلیسی ها در سرمای کریسمس

باوجود تعطیلات کریسمس رقابت‌های لیگ جزیره و سری آ. ایتالیا امروز شنبه ۹ دی ماه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در حالی که کمتر از 48 ساعت دیگر به شروع سال 2018 میلادی باقی مانده است و بیشتر لیگ های معتبر اروپایی در تعطیلات کریسمس به سر می برند اما در این بین قرار است رقابت های لیگ جزیره و سری آ ایتالیا پیگیری شود.

در ادامه هفته نوزدهم رقابت های سری آ ایتالیا قرار است امروز 9 دیدار برگزار شود که برنامه مسابقات به شرح زیر است:

فیورنتینا - آث میلان :15:00

آتالانتا - کالیاری :17:30

بنونتو - کیه وو: 17:30

بولونیا - اودینزه :17:30

آاس رم - ساسولو:17:30

سامپدوریا - اسپال:17:30

تورینو - جنوا :17:30

اینتر - لاتزیو :20:30

هلاس ورونا - یوونتوس :23:15

ازساعت 17:30 تیم رده چهارمی آاس رم باید در المپیک تورین به مصاف ساسولو که در میانه های جدول قرار دارد،برود.

رم با 38 امتیاز از تعقیب کنندگان جدی ناپولی،یوونتوس و اینتر در صدر جدول به شمار می رود و با کسب پیروزی در بازی امشب می‌تواند جمع امتیازات خود را به عدد 41 برساند. گرگ‌ها در 7 بازی اخیر خود 4 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست در کارنامه به ثبت رسانده اند که این آمار و ارقام مطمئنا نشان از آمادگی بالای گرگ ها دارد.

هر چند شاگردان دی فرانچسکو مدتی است از تب و تاب افتاده اند و در بازی هفته گذشته هم پس از 6بازی متوالی که بدون شکست بودند در یک بازی حیثیتی و حساس که برنده آن می توانست گام محکمی را برای فتح اسکودتو بردارد در تورین با نتیجه خفیف یک بر صفر مقابل شاگردان آلگری نتیجه را واگذار کردند و به نوعی از کورس قهرمانی عقب ماندند و گرگ ها امیدوارند برای حفظ کسب سهمیه اروپایی و قهرمانی در سری آ ایتالیا به 3امتیاز بازی امشب مقابل ساسولو برسند.بدست آوردن 3امتیاز خانگی مقابل ساسولو این روزهای آماده می تواند مرهمی بر روی زخم های شاگردان دی فرانچسکو باشد تا باخت غافلگیر کننده هفته گذشته مقابل بانوی پیر را به فراموشی بسپارند و خودشان را به صدر جدول نزدیک تر کنند.از سوئی چون اینتر و لاتزیو هم دیداری رودررو با یکدیگر دارند هر نتیجه ای غیر از برد در آن دیدار می تواند تعطیلات کریسمسی و رویایی را برای دی فرانچسکو و گرگ ها به همراه داشته باشد.ریک کارسدورپ و دفرل در این بازی گرگ ها را همراهی نمی کنند.

اتونشر8 صبح//جدال ایتالیایی ها و انگلیسی ها در سرمای کریسمس

در آن سو،ساسولو از زمانی که دی فراچسکو این تیم را به مقصد گرگ ها ترک کرد آن تیم همیشگی نیست و در انتهای جدول دست و پا می زند.با اخراج بوکی و جایگزینی یاچینی، اوضاع برای نرووردی ها کمی بهتر شده و آن ها توانسته اند در 3 بازی اخیرشان 9امتیاز کسب کنند و کمی از انتهای جدول فاصله بگیرند،خودشان را از انتهای جدول به جایگاه پانزدهم برسانند.

در ضمن شاگردان یاچینی با 12 گل زده پس از بنونتوی قعر نشین، با 11 گل زده، بدترین خط حمله سری آ را در اختیار دارند که این تعداد گل زده برای یک تیمی در حد قواره لیگ برتر چندان نمی تواند کارآمد باشد.سیاه و سبزها خیلی امیدوارند با ادامه روند شکست ناپذیری شان در این چند هفته اخیر گرگ ها را به هم زانو در بیاورند.تیمو لتچرت،استفانو سنسی و داویده بیوندینی در این بازی غایب هستند.

اتونشر8 صبح//جدال ایتالیایی ها و انگلیسی ها در سرمای کریسمس

در 8 تقابل اخیر 2 تیم، 5 پیروزی برای گرگ ها و 3 تساوی حاصل شده است و رمی ها امیدوارند بتوانند در بازی امشب 6پیروزی خود را در این سال ها مقابل ساسولو بدست آورند.

بیشتر بدانیم:

*آ.اس. رم در 34 بازی از 38 بازی قبلی خانگی خود در سری آ شکست نخورده است.

*آ.اس. رم در 7 بازی قبلی خود مقابل ساسولو حداقل 2 گل زده است.

*آ.اس. رم در 3 بازی قبلی خود مقابل ساسولو پیروز شده است.

*در 5 بازی از 6 بازی قبلی آ.اس. رم مقابل ساسولو بیش از 2.5 گل زده شده است.

*در 3 بازی قبلی آ.اس. رم در سری آ کمتر از 2.5 گل زده شده است.

*ساسولو در 3 بازی قبلی خود در سری آ با اختلاف 1 گل پیروز شده است.

*ساسولو از زمانی که به سری آ آمده تنها در مقابل رم طعم پیروزی را نچشیده است.

در دیگر بازی مهم این هفته تیم اینتر در جوزپه مه آتزا از لاتزیو پذیرایی می کند.نراتزوری ها باید به مصاف گربه سیاه خود در این چند فصل اخیر یعنی لاتزیو بروند.شاگردان اسپالتی که تا پیش از بازی مقابل اودینزه باختی را در کارنامه تجربه نکرده بودند اما سرانجام در مقابل اودینزه روند شکست ناپذیری شاگردان اسپالتی پاره شد و این باخت باعث شد تا شاگردان اسپالتی صدر جدول را از دست بدهند. نراتزوری ها در 3 بازی اخیرشان فقط 1 امتیاز کسب کرده اند که این نمی تواند برای مالکان چینی اینتر چندان قابل هضم باشد.

از سوی دیگر هم 2روز پیش در جام حذفی و در وقت های اضافه مقابل همشهری شان یعنی میلان در بازی ماراتن گونه ای که 120 دقیقه طول کشید با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و از گردونه رقابت ها کنار رفتند تا مشخص شود اسپالتی و شاگردان شان کمی از فرم ایده آلشان فاصله گرفته اند و برای برون رفت از این وضعیت تنها کسب سه امتیاز در بازی مقابل لاتزیو می تواند نراتزوری ها را شاد کند.در صورت واگذاری نتیجه از سوی شاگردان لوچو مقابل لاتزیو چون تیم های شهر رُم هر کدام یک بازی معوقه را باید انجام دهند احتمال اینکه آنها جایگاه سومی شان را از دست بدهند بسیار زیاد است.

در آن طرف شاگردان سیمونه اینزاگی یکی از بهترین ساله ای فوتبالی شان را سپری می کنند و با کسب 36امتیاز در رده پنجم جدول سری آ قرار دارند.البته عقاب ها در 6دیدار اخیرشان روند سینوسی را طی کرده اند و از 18امتیاز ممکن تنها به 8 امتیاز دست یافته اند تا مشخص شود شاگردان سیمونه از روزهای خوبشان فاصله گرفته اند و روزهای دشواری را پشت سر می گذارند.

گرچه سفید و آبی ها با پیروزی مقابل فیورنتینا در مرحله یک چهارم جام حذفی ایتالیا موفق شدند به جمع چهار تیم برتر صعود کنند و امیدهایشان را برای قهرمانی در این رقابت ها همچنان زنده نگه دارند.در صورت پیروزی عقاب ها مقابل اینتر آنها می توانند خودشان را به یک امتیازی شاگردان اسپالتی برسانند و با امید بیشتری چشم به دیدارهایشان برای کسب سهمیه اروپایی داشته باشند.

در 10 تقابل اخیر 2 تیم، 5 پیروزی برای لاتزیو،چهار پیروزی برای اینتر و 1 تساوی حاصل شده است و با نگاهی به آمار و ارقام می توان فهمید که اینتری ها کار دشواری را مقابل لاتزیو در پیش دارند.

بیشتربدانیم:

*لاتزیو در 8 مورد از 9 بازی اخیر خارج از خانه خود حداقل 2 گل به ثمر رسانده است.

*اینتر در 13 مسابقه خانگی اخیرش در سری آ مقابل لاتزیو، گلزنی کرده است.

*لاتزیو در 16 مسابقه اخیرش در سری آ، موفق به گلزنی شده است.

*لاتزیو در 17 دیدار این فصل خود در سری آ، 43 بار دروازه حریفان را گشوده است که رکوردی برای این باشگاه در این مقطع از فصل محسوب می شود.

*ایکاردی در 4 دیدار اخیر خانگی اینتر مقابل لاتزیو، 4 بار دروازه این تیم را گشوده است.

*ایکاردی با 12 گل زده در خانه و ایموبیله با 9 گل زده در خارج از خانه، در بازی های این فصل سری آ رکورددار هستند.

 در یکی از جذاب ترین بازی این هفته لیگ ایتالیا تیم های یوونتوس و رونا در دربی دلامادوله به مصاف یکدیگر می روند.یوونتوس در شرایطی به مصاف هلاس ورونا می آید که در 5 دیدار اخیر خود در سری آ چهار پیروزی و یک تساوی بدست آورده و در یک امتیازی صدرجدول رقابت های سری آ قرار دارد و در بهترین فرم ممکن خود قرار دارد.

شاگردان آلگری امیدوارند با پیروزی در دربی دلامادوله گام محکمی را برای کسب هفتمین اسکودتو متوالی ایتالیا بردارند و در ضمن روی کاغذ نباید شاگردان الگری در این بازی کار سختی برای کسب سه امتیاز در پیش داشته باشند.

اتونشر8 صبح//جدال ایتالیایی ها و انگلیسی ها در سرمای کریسمس

در آن سو،ورونا با کسب 13 امتیاز از 18 بازی در رده ی ماقبل جدول قرار گرفته است و سقوطش به سری بی قطعی شده است. آنها در 6 بازی اخیر خود،‌ 3 شکست، 2 پیروزی و یک مساوی کسب کرده اند  که این نشان می دهد شاگردان مندورلینی روند پر فراز و نشیبی را در این چند هفته اخیر دنبال کرده اند. حال آنها باید به مصاف یوونتوسی بروند که در سال‌های اخیر نتایج خوبی مقابلش کسب نکرده اند.

در 10 تقابل اخیر 2 تیم، 6 پیروزی برای یووه و 3 تساوی و یک پیروزی برای ورونا به ثبت رسیده است و با توجه به شرایط بحرانی زرد آبی ها در سری آ ایتالیا به احتمال فراوان همانند سال های اخیر می توان پیروز این دیدار را دار دسته دیبالا دانست.گرچه آمار و ارقام نمی تواند تضمین کننده پیروزی بانوی پیر در این مسابقه باشد اما ورونا برای رهایی از این برون رفت و حفظ امیدهاش برای ماندگاری در لیگ ایتالیا دست به هر کاری می زند تا با حضور هوادارانش به 3امتیاز بازی خانگی مقابل یووه دست یابد.

بیشتربدانیم:

*یوونتوس در هشت بازی اخیر خود در تمام مسابقات گلی نخورده است.

*یوونتوس در هیچ مسابقات خود در ماه دسامبر شکست نخورده است.

*یوونتوس در هشت بازی از 9 بازی اخیر خود در خارج از خانه، حداقل 2 گل زده است.

*هلاس ورونا در سه بازی خانگی اخیر خود برابر یوونتوس، حداقل 2 گل زده است.

هفته بیست و یکم لیگ جزیره:

بورنموث - اورتون: 18:30

نیوکسل - برایتون: 18:30

لیورپول - لسترسیتی 18:30

هادرسفیلد - برنلی: 18:30

چلسی - استوک‌سیتی: 18:30

واتفورد - سوانسی: 18:30

منچستریونایتد - ساوتهمپتون: 21:00

در یکی از بازی های مهم روز نخست تیم چلسی در استمفورد بریچ به مصاف استوک سیتی می رود.در روزهایی که تقریباً شاگردان گواردیولا یکی پس از دیگری بازی های شان را با پیروزی پشت سر می گذارند و جایی برای نفس کشیدن دیگر تیم ها باقی نگذاشته اند قهرمانی سیتزن ها تا حد زیادی قطعی شده به نظر می‌رسد.اما از آن طرف رقابت نزدیک و تنگانگی بین چلسی و منچستریونایتد برای کسب مقام نایب قهرمانی وجود دارد.

در روزهایی که شیاطین سرخ به راحتی امتیاز از دست می دهند شاگردان آنتونیو کونته بر خلاف منچستری ها با شور و هیجان وصف ناپذیری  بازی هایشان را می برند و همین عامل باعث شده تا اختلاف 5 امتیازی شان به یک کاهش یابد و آبی‌های لندن این شانس را دارند تا با برد در دیدار امشب و نتیجه نگرفتن منچستریونایتد به رده دوم جدول صعود کنند. بازنشسته ها در 10 بازی اخیر خود در لیگ برتر انگلیس، 7 برد، 2 تساوی و 1 شکست را تجربه کرده اند و در فرم استثنایی خود قرار دارند.داوید لوییز و موسوندا در این بازی غایب هستند حضور کریستینسن هم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اتونشر8 صبح//جدال ایتالیایی ها و انگلیسی ها در سرمای کریسمس

از آن سو، حاصل کار شاگردان مارک هیوز در 10 بازی اخیر در لیگ 2 برد،3 تساوی و 5 شکست بوده است.سفالگرها با کسب 20 امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار دارند و باید مقابل چلسی صف آرایی کنند که در این چند هفته اخیر امان نفس کشیدن را از دیگر تیم ها گرفته اند و بعید است بتوانند در استمفورد بریچ مقابل چلسی کار خاصی را از پیش ببرند.مارتینز ایندی، شاوکراوس، کورت زوما،استفان ایرلند و خسه رودریگز نمی توانند در این بازی برای سفالگرها به میدان بروند.

اتونشر8 صبح//جدال ایتالیایی ها و انگلیسی ها در سرمای کریسمس

در 6تقابل آخر 2 تیم،3پیروزی برای چلسی،2تساوی و یک پیروزی هم برای استوک سیتی بدست آمده است.

ترکیب احتمالی:

اتونشر8 صبح//جدال ایتالیایی ها و انگلیسی ها در سرمای کریسمس

بیشتر بدانیم:

* چلسی در 10 بازی از 11 بازی قبلی خانگی خود مقابل استوک سیتی پیروز شده است.

*چلسی در 6 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر پیروز شده است.

*چلسی در 3 بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به کلین شیت شده است.

*در 3 بازی قبلی چلسی مقابل استوک سیتی بیش از 2.5 گل زده شده است.

*در 3 بازی قبلی چلسی در لیگ برتر کمتر از 2.5 گل زده شده است.

*چلسی در 3 بازی قبلی خود مقابل استوک سیتی حداقل 2 گل زده است.

*استوک سیتی در 9 بازی از 10 بازی قبلی خارج از خانه خود در لیگ برتر موفق به پیروزی نشده است.

*چلسی 25 امتیاز از 27 امتیاز ممکن را در دیدارهای خانگی مقابل استوک سیتی درلیگ برتر انگلیس کسب کرده است.

*استوک سیتی 14 بازی در لیگ برتر انگلیس را مقابل چلسی واگذار کرده است، بیشتر از هر تیم دیگری.

*چلسی از سال 2011 تاکنون در آخرین بازی خود در سال میلادی شکست نخورده است.

*آبی‌های لندن در 11 بازی اخیر خود در لیگ برتر انگلیس، تنها 4 گل دریافت کرده و در بازی هفت  بازی نیز کلین شیت کرده اند.

شاگردان کونته فردا می توانند هفتمین پیروزی پیاپی خانگی خود را کسب کنند، تنها منچسترسیتی با 9 پیروزی آمار بهتری نسبت به چلسی دارد.

در آخرین بازی روز نخست تیم منچستریونایتد در تئاتر رویاها از ساوتهمپتون پذیرایی می کند. یونایتد در 2 هفته اخیر نتایج خوبی کسب نکرده و 2 تساوی پیاپی مقابل لستر سیتی و برنلی باعث شده تا اختلافشان با صدر جدول از 11 امتیاز به 15 امتیاز برسد. هرچند با وجود این مسئله مورینیو مدعی شده تا روز آخر برای قهرمانی می‌جنگد و هنوز هم زود است که سیتی را قهرمان این فصل لیگ بدانیم.

از طرفی سرمربی پرتغالی به خوبی به این موضوع واقف است که با روند فوق العاده ای که سیتزن ها در پیش گرفته اند بسیار بعید است که آنها بتوانند اختلاف 15 امتیازی شان را با سیتی کاهش دهند.در هرصورت شیاطین سرخ امیدوارند در این بازی خانگی به 3امتیازی بازی دست یابند تا هم روند ناکامی 2هفته اخیر را فراموش کنند و هم جایگاه دومی خود را حفظ کنند.

اتونشر8 صبح//جدال ایتالیایی ها و انگلیسی ها در سرمای کریسمس

در طرف مقابل، ساوتهمپتون با 19 امتیاز عملکرد خوبی را به ثبت نرسانده و در مکان چهاردهم قرار گرفته اند و تنها 2امتیاز با منطقه خطر فاصله دارند . آنها در 7 بازی اخیرمتحمل 4 شکست و 3 تساوی شده اند.شاگردان پلگرینو روزهای ناامیدکننده ای را سپری می کنند و قطعا بازی آسانی را امشب مقابل منچستری که به شدت در پی کسب 3امتیاز خانگی است نخواهند داشت.ولی از طرفی آنها نیز تمام تلاششان را می کنند تا با امتیاز از منچستر خارج شوند.

بیشتربدانیم:

 *منچستریونایتد در 3 دیدار اخیرش برابر ساوتهمپتون در لیگ برتر کلین شیت کرده است. این در حالی است که پیش از آن، منچستریونایتد در 9 دیدار قبلی با قدیس ها از آن ها گل دریافت کرده بود.

*ساوتهمپتون در 3 بازی اخیرش در اولدترافورد در 2 بازی موفق به کسب برد شده است.

*زلاتان ابراهیموویچ تاکنون در دو دیدار برابر ساوتهمپتون موفق به زدن 4 گل شده است.

ترکیب احتمالی:

اتونشر8 صبح//جدال ایتالیایی ها و انگلیسی ها در سرمای کریسمس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار