هفته بیستم لیگ جزیره؛

پپ روی خطوط سیاه و سفید نیوکاسل در اندیشه تداوم رکورد‌ها

تیم منچسترسیتی در ادامه بازی‌های هفته بیستم رقابت‌های لیگ جزیره از ساعت ۲۳:۱۵ امشب (چهارشنبه) به مصاف نیوکاسل می‌رود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ادامه بازی‌های هفته بیستم رقابت‌های لیگ جزیره  امشب (چهارشنبه) تیم صدرنشین منچسترسیتی از ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه سنت جیمز پارک و با قضاوت آندره مارینر به مصاف نیوکاسل می رود.

بازیکنان نیوکاسل نسبت به تاریخ‌شان، فصل چندان موفقی را پشت سر نمی‌گذراند. شاگردان بنیتس در نیم فصل اول نخست از ۱۸ بازی ممکن در ۱۱ بازی بدون کسب حتی یک امتیاز چه در بازی خانگی و چه بیرون از خانه زمین را ترک کردند که مطئنا نمی‌تواند برای نیوکاسلی‌ها چندان قابل توجه باشد. با این وجود کلاغ‌ها با کسب ۱۸ امتیاز و بالاتر از تیم هایی، چون کریستال پالاس، وستهام، بورنموث، وست برومویچ آلبیون و سوانسی در جایگاه ۱۵ ایستاده اند و تنها یک امتیاز با منطقه سراشیبی سقوط فاصله دارند. کلاغ‌ها در هشت دیدار اخیرشان تنها موفق به کسب یک پیروزی و یک تساوی شده اند و در ۶ دیگر هم با شکست برابر حریفانشان به نوعی سر تعظیم مقابل آن‌ها فرود آورده اند.

نباید فراموش کرد در هشت دیداری که این 2 تیم به مصاف یکدیگر رفته اند همواره  پیروزی از آن سیتزن ها بوده و با توجه به عملکرد استثنایی که شاگردان گواردیولا در این بازی ها از خود برجای گذاشته اند نباید بازی چندان سختی را برای سیتی مقابل نیوکاسل در سنت جیمز پارک متصور بود.اما از طرفی این بازی را می توان بازی مرگ و زندگی برای کلاغ ها به حساب آورد چرا که امکان دارد با شکست در دیدار امشب هر چه سریعتر به سقوط نزدیک و نزدیک تر شوند.نبود الکساندر میتروویچ،خسوس گامز در این دیدار کار را برای شاگردان مرد اسپانیایی با مشکل مواجه کرده است.پل دامت هم حضورش در هاله ای از ابهام قرار دارد.

در آن سو منچسترسیتی با هزینه هایی که در اول فصل نقل و انتقالات شیخ منصور برای این تیم کرد جان تازه ای به روح این تیم دمیده شده است به طوری که این تیم کمر همت بسته به شکستن هر رکوردی که تاکنون در تاریخ لیگ برتر ثبت شده.شاگردان پپ در 19 بازی انجام شده در نیم فصل نخست آمار 18 پیروزی خیره کننده را بر جای گذاشته و همراه با تیم بارسلونا جزء تنها تیم هایی هستند که تاکنون حتی یک شکست هم در کارنامه نداشته اند.

با توجه به توقف دوباره شاگردان آقای خاص مقابل برنلی رده هفتمی در ورزشگاه اولدترافورد و کسب 2 امتیاز دیگر سیتی این شانس را دارد تا پیروزی در بازی امشب مقابل نیوکاسل بحران زده نه تنها اختلاف امتیازی اش را از 12 امتیاز به پانزده امتیاز افزایش دهد بلکه حتی از همین حالا هم  تکلیف قهرمانی اش را یک سره کند.

در صورتی که شاگردان پپ در بازی امشب به پیروزی برسند ،می توانند خودشان را به رکورد 19 بازی متوالی باواریی ها که اتفاقا با مربیگری گواردیولا در سال 2014 بدست آمد نزدیک تر کنند. شاگردان پپ در نیم فصل نخست نه تنها به غول های لیگ جزیره ملقب به بیگ فور رحم نکردند بلکه حتی در برابر تیم های ضعیف تر نیز با پیروزی پر گل زمین را ترک کردند.بازیکنان سیتی در 19بازی موفق شدند آمار عجیب 60 گل را به ثبت برسانند که از این تعداد گل ها 24 گل سهم آگوئرو و استرلینگ بوده است.

به نظر می رسد این آمار و ارقام به هیچ عنوان پپ را سیراب نکرده و آنها همچنان به دنبال افزایش فاصله‌شان با تیم‌های بعدی لیگ جزیره هستند. با توجه به شرایط موجود در لیگ انگلیس بعید به نظر می رسد که بتوان پیش بینی کرد کدام تیم خواهد توانست روند پیروزی های متوالی این روزهای آماده سیتی را قطع کند و نامش را به نوعی در بریتانیا جاودانه کند.در بازی امشب هم این کلاغ‌های بحران زده هستند که باید مواظب باشند قربانی بعدی شاگردان گواردیولا نشوند.

بنجامین مندی،جان استونز و فیل فودن به دلیل مصدومیت در این بازی غایب هستند.حضور مانگالا هم قطعی نیست.

ترکیب احتمالی:

بیشتر بدانیم:

*منچسترسیتی در 17 بازی قبلی خود در لیگ برتر پیروز شده است.

*منچسترسیتی در 12 بازی قبلی خود در لیگ برتر حداقل 2 گل زده است.

*در 7 بازی قبلی منچسترسیتی در لیگ برتر بیش از 2.5 گل زده شده است.

*منچسترسیتی در 20 بازی از 21 بازی قبلی خود مقابل newcastle شکست نخورده است.

*نیوکاسل در 4 بازی قبلی خانگی خود در لیگ برتر شکست خورده است.

*منچسترسیتی در 3 بازی قبلی خود در لیگ برتر در هر 2 نیمه پیروز شده است.

*در 4 بازی قبلی خانگی newcastle مقابل منچسترسیتی کمتر از 2.5 گل زده شده است.

*نیوکاسل از 19 بازی آخر لیگ برتری‌اش مقابل منچسترسیتی تنها سه امتیاز کسب کرده است. بدون هیچ بردی 3 تساوی و 16 باخت.

*تنها منچستریونایتد است که با 13 برد پیاپی مقابل ویگان، رکورد بهتری نسبت به 12 برد متوالی منچسترسیتی مقابل نیوکاسل به ثبت رسانده است.

*سیتیزن ها اگر امشب شکست نخورند رکوردی جدید در تاریخش به ثبت می‌رساند و آن هم شکست ناپذیری در 20 بازی لیگ برتری پیاپی برابر یک تیم است.

*منچسترسیتی تاکنون در سال 2017 در لیگ برتر 101 گل زده. آخرین باری که یک تیم توانسته بود در لیگ برتر چنین رکوردی بزند به سال 1982 برمی‌گردد که لیورپول 106 بار دروازه حریفان را در یک سال میلادی باز کرد.

*نیوکاسل چهار بازی اخیر خانگی‌اش در لیگ برتر را باخته. آخرین باری که کلاغ‌ها پنج بازی متوالی در خانه باختند به اکتبر سال 1953 برمی‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار