بحران آب را با برنامه ریزی مدیریت کنیم

استاندار اردبیل گفت:باید با برنامه ریزی لازم بحران آب را در اردبیل مدیریت کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اردبیل ؛ اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در ششمین جلسه شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی استان اردبیل افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی و کاهش ذخایر سفره‌های آب زیر زمینی؛ استان اردبیل با بحران کم آبی روبروست که باید با برنامه ریزی لازم این بحران مدیریت شود.

وی تصریح کرد:برای تامین آب مورد نیاز از رودخانه‌های ارس و قزل اوزن بازه زمانی ۴ سال لازم است باید دستگاه‌های ذیربط هماهنگی و تدابیر لازم را برای مدیریت و عبور از بحران آب در سال‌های پیش رو داشته باشند.

استاندار اردبیل گفت:با صرفه جویی و مدیریت منابع آب می‌توان به آینده امیدوار بود، بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است باید در الگوی کشت و تبدیل آبیاری غرق آبی به آبیاری مدرن و صرفه جویی بهینه در مصرف آب نهایت تلاش را داشته باشیم.

بهنام جو افزود:دستگاه‌های اجرایی کارگروه حفاظت آب باید آخرین وضعیت و نتایج اقدامات انجام یافته در خصوص برنامه‌های تغییر الگوی کشت و صرفه جویی بهینه آب را جمع آوری کرده و برنامه ریزی‌های لازم را برای مقابله با بحران داشته باشند.

وی افزود:اعضای شورای حفاظت منابع آب جلسات را جدی تلقی کرده و نسبت به تصمیمات اتخاذ شده جدیت داشته و برای مقابله با بحران احتمالی تدبیر نموده و آمادگی داشته باشند.

انتهای پیام/ح

باید برای بحران آب  برنامه ریزی شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.