ادیب در گفتکو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

دردهای شکمی را جدی بگیرید/ هر کمر دردی مربوط به ستون فقرات نیست

یک فیزیوتراپیست در خصوص عارضه‌های مختلف که منجر به بروز کمردرد می‌شوند توضیحاتی داد.

جنیدی// دردهای شکمی سبب بروز کمر درد می‌شود/ هر کمر دردی مربوط به ستون فقرات نیستمصلح‌الدین ادیب حسامی فیزیوتراپیست در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امروزه کمر درد به دلایل مختلفی در افراد رخ می‌دهد که برخلاف تصور عموم مردم این نوع درد فقط ناشی از آسیب‌دیدگی ستون فقرات و یا بیرون زدگی دیسک کمر نیست.

وی بیان کرد: بعضی از کمردردها منشا عصبی داشته و همین مسئله سبب می شود اعصاب در ناحیه سیاتیک درگیر شوند و به اشتباه برخی از پزشکان این عارضه را به بیرون‌زدگی دیسک تشخیص دهند.

تبعات وجود درد در ناحیه کلیه و امعا و احشای شکم

ادیب با بیان اینکه کمر درد می‌تواند ناشی از درد عضو دیگری به غیر از ستون فقرات باشد، افزود: بعضی از کمردردها مربوط به عضلات است و همچنین ممکن است بعضی از کمردردها ناشی از درد ناحیه کمر و یا لگن بوده که در منطقه سیاتیک خود را بروز می‌دهد.

وی عنوان کرد: وجود درد در ناحیه کلیه و امعا و احشای شکم باعث بروز درد در ناحیه کمر شود و این مسئله سبب بروز تشخیص نادرست و به تبع آن درمان اشتباه منجر می‌شود.

ادیب تاکید کرد: دردهایی که در کف لگن ایجاد می‌شود بیشتر به دلیل ضعف عضلانی و دردهای عادت‌های ماهیانه بوده که منجر به بی‌اختیاری ادرار و مدفوع می‌شود.

وی یادآور شد: برخی دردهای ناحیه کمر مربوط به عفونت ادراری بوده که در این ناحیه خود را نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خانم مقصدی
۲۰:۴۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سلام من حدود دوسال دردهمزمان کمر و شکم وزانو دارم هرجا رفتم میگن ازدیسک کمر ولی هیچ نتیجه نگرفتم قادر به انجام کارهای روزمره هم نیستم توروخداراهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ماهی 2بار شکم درد شدید میگیرم دقیقا موقع خواب دکتر هم رفتم یه آمپول میزنه دردم ساکت ميشه تا چند روز دوباره میاد سراغم
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۰۳:۴۲ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام من خیلی وقت دچاره استرس اضطراب شدم خیلی هم دکتر رفتم ولی خوب نشدم میشه برام بگین چکارکنم شب اصلا خواب ندارم
آخرین اخبار