برپایی نمایشگاه دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی درسنندج

نمایشگاه دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی با حضور مدیرکل هنرهای تجسمی و هنرمندان خوشنویس سراسر کشور در نگارخانه ارشاد سنندج برپاشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صابر میکائیلی، دبیر دومین دوسالانه ی خوشنویسی کوردی در این آیین  گفت به یمن وجود قریب به اتفاق هنرمندان خوشنویس سراسر کشور امروز شاهد افتتاح دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی در سنندج هستیم.

وی با بیان اینکه این رویداد در وهله اول با هدف اشاعه خوشنویسی در منطقه و ایران برگزار می شود، اضافه کرد: اهمیت بخشیدن به ادبیات و تکست کوردی، حضور هر چه بیشتر این بخش از ادبیات ملی در چهارچوب فضای تابلوهای خوشنویسی ایران از جمله اهداف تعریف شده برای دوسالانه های خوشنویسی کوردی است.

میکاییلی، با اشاره به فراخوان این رویداد فرهنگی اذعان کرد: گام اول دوسالانه ی خوشنویسی کوردی همزمان با سال 94 و به همت انجمن خوشنویسان سنندج و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برداشته شد.

دبیر دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی ادامه داد: دبیرخانه ی دومین  دوسالانه بعد از انتشار فراخوان در سطح کشور درتیرماه ۹۶  آمادگی خود را برای‌پذیرش‌آثار از‌اساتید و هنرمندان سراسر کشور اعلام کرد.

وی افزود: بعد از اعلام فراخوان 185 اثر به دبیرخانه رسید و طبق برنامه به کسانی که آثارشان در بازبینی اولیه پذیرفته شده بودند اعلام شد تا اصل آثار را به دبیرخانه ی دوسالانه روانه کنند.

میکاییلی به بررسی نهایی آثار راه یافته به این جشنواره اشاره کرد وبیان کرد: برای بار دوم  بعد از بررسی نهایی تعداد171 اثر در سه رشته ی نستعلیق ،شکسته ی نستعلیق و گرایشهای نوین به دوسالانه راه پیدا کردند .

در ادامه این مراسم مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، شهردار سنندج، جمعی از مسئولان استان، هنرمندان خوشنویس و شرکت کنندگان در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی، از آثار راه یافته به بخش نهایی دوسالانه خوشنویسی کوردی که در گالری های سوره سینما بهمن، نگارخانه ارشاد، نگارخانه سنه و نگارخانه دیار سنندج در معرض بازدید عموم قرار گرفته است، بازدید کردند.

انتهای پیام/م

برگزاری دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی درسنندج

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.