سنندج، میزبان دومین رویداد دوسالانه ی خوشنویسی کوردی

دومین رویداد دوسالانه ی خوشنویسی کوردی با حضور چهره های تراز اول خوشنویسی ایران در سنندج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صابر میکائیلی، دبیر دومین  دوسالانه خوشنویسی کوردی امروز (2 دی) در جمع خبرنگاران رسانه های استان در سنندج گفت: دومین  دوسالانه خوشنویسی کوردی که در سطح ملی و با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در رشته‌های خط نستعلیق، شکسته نستعلیق و گرایش‌های نوین خوشنویسی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوسالانه  با استفاده از ادبیات و اشعار کوردی برگزار می شود، افزود: دومین دوسالانه ی خوشنویسی کوردی به نام ملا حسن حزین نامگذاری شده است.

دبیر دومین دوسالانه خوشنویسی کوردی ادامه داد: این دوسالانه  با آیین گشایش نمایشگاه ها و با حضور چهره های تراز اول خوشنویسی ایران همچون استاد غلام حسین امیرخانی  در روز چهارشنبه ( 6 دی) در نگارخانه ارشاد اسلامی سنندج آغاز به مدت ۱۰ روز متوالی آثار بر روی دیوار گالری ها خواهد بود.

میکاییلی با بیان اینکه آیین اختتامیه این دوسالانه ی ملی در روز پنجشنبه 7 دی ماه راس ساعت ۱۰ صبح  در مجتمع فجر سنندج برگزار می شود، بیان کرد: همزمان با آیین اختتامیه از برترین های دوسالانه با دادن لوح تقدیر و هدایایی تجلیل می شود.

وی افزود: آثار رسیده به دبیر خانه ی دوسالانه در نگارخانه های گالری سوره، ارشاد، دیار و سنه از 8 تا 18 دی در دو نوبت صبح و عصر پذیرایی بازدید علاقه مندان است. وی با بیان اینکه این دوسالانه در راستای اهداف عالیه انجمن خوشنویسان کردستان برگزار می شود، گفت: ترویج و اشاعه هنر خوشنویسی، اهمیت بخشیدن به ادبیات و تکست کوردی، حضور هر چه بیشتر این بخش از ادبیات ملی در چهارچوب فضای تابلوهای خوشنویسی ایران از جمله اهداف دومین رویداد دوسالانه ی خوشنویسی کوردی است.

انتهای پیام/م

دومین رویداد دوسالانه ی خوشنویسی کوردی درسنندج برگزارمی شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.