توافق افغانستان، پاکستان و چین برای امضای سند مبارزه مشترک با تروریسم

وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و چین در پایان نشست سه جانبه شان در «بیجنگ» با امضای سندی در خصوص همکاری های مشترک سه کشور در راستای مبارزه با تروریسم توافق کردند.

توافق افغانستان، پاکستان و چین برای امضای سند مبارزه مشترک با تروریسمبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای خارجه افغانستان، پاکستان و چین در پایان نشست سه جانبه شان در «بیجنگ» با امضای سندی در خصوص همکاری های مشترک سه کشور در راستای مبارزه با تروریسم توافق کردند.

وزرای خارجه سه کشور پس از ساعت ها چانه زنی روی متن و آوردن اصلاحات، در نهایت با امضای یک سند مبارزه با تروریسم موافقت کردند.

صبغت احمدی، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در گفتگو با رسانه ها درباره جزئیات سندی که قرار است میان سه کشور به امضا برسد و این که چه مواردی را شامل خواهد شد، جزئیاتی ارائه نداد اما تاکید کرد که گروه‌‎های کاری مشترک سه کشور درباره ترتیب این سند کارشان را آغاز کرده ند.

در بخشی از این اعلامیه پایانی نشست سه جانبه چین، افغانستان و پاکستان آمده است: هر سه کشور بر اراده قاطع شان در راستای مبارزه با تروریسم تاکید کرده اند و به هیچ کشور، نهاد و شخصی اجازه نمی دهند از قلمرویشان برای فعالیت‌های تروریستی علیه کشورهای دیگر استفاده کنند.

همچنین سه طرف توافق کرده اند تا هماهنگی ها و همکاری های مبارزه با تروریسم را بدون هیچگونه تبعیضی میان گروه های تروریستی تقویب بخشند.

گفتنی است که در افغانستان باورهای اندکی برای نتیجه بخش بودن چنین نشست ها وجود دارد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، پاکستان ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار