برپایی نمایشگاه آثار تاریخی در بهبهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از برپایی نمایشگاه آثار تاریخی کشف شده در بهبهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خسرو نشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: پس از توافق با دانشگاه خاتم الانبیا بهبهان نمایشگاه آثار کشف‌شده در محوطه تاریخی چگاه سفلی در این دانشگاه برپا می‌شود.

وی اظهار کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در کشور از جایگاه ویژه‌ای و ممتازی برخوردار و آوازه و موقعیت این استان در کشور بسیار بالا است.

نشان گفت: خوزستان در کشور جایگاه نخست دارد و می‌طلبد ازنظرذهن گردشگران و مخاطبین در استان خوزستان خوزستان به جایگاه بزرگ گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع‌دستی معطوف شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ضمن اشاره به پالایشگاه‌های نفت و گاز و شرکت‌های بزرگ پتروشیمی در استان خوزستان عنوان کرد: 3 اثر مهم و جهانی در استان خوزستان تاکنون به ثبت جهانی رسیده است که امید است در آینده چند اثر دیگر به ثبت جهانی برسد.

نشان افزود: خوزستان ازنظر تنوع در طبیعت و گونه‌های مختلف پرندگان  بسیار بی‌نظیر و در جایگاه برتر در کشور قرار دارد.

وی با توجه به وجود دشت‌ها و رودخانه‌های استان خوزستان عنوان کرد:  پس از 6 سال تحقیق کتاب راهنمای پرنده‌نگری استان خوزستان که یک مقوله جدید گردشگری است به چاپ رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: مقوله گردشگری در شهرستان بهبهان یک یک ثروت ملی و  سرمایه بزرگ اجتماعی در استان خوزستان به شمار می‌آید.

نشان ضمن اشاره به گونه‌های مختلف پرندگان در شهرستان بهبهان و استان خوزستان بیان کرد:  پرنده‌نگری در شهرستان بهبهان یک مقوله شگفت‌انگیز و ظرفیت بالایی را جهت جذب گردشگر دارد.

نشان با اشاره به محوطه تاریخی و بی‌نظیر چگاه سفلی در سردشت زیدون، گفت: مجموعه یافته شده در محوطه تاریخی چگاه سفلی یک گنجینه بسیار ارزشمند و مهم و تاریخی است که می‌توان به آن افتخار کرد.

 وی از کشف ابزارآلات و زیورآلات و ظروف بسیار قدیمی در این محوطه خبر داد و افزود: کشف ظروفی سنگی با نقش و نگارهای بسیار جالب در این محوطه که مربوطه به شش هزار سال پیش است جای شگفتی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: در کشور می‌توان به مقوله گردشگری به‌عنوان یک اقتصاد مقاوم و پویا سرمایه‌گذاری کرد.

نشان افزود: می‌توان در بحث گردشگری در کشور و به ویژه در  خوزستان سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داد.

وی گفت: مجموعه برنامه‌های خوبی  در شهرستان بهبهان جهت برگزاری جشنواره گل نرگس تدارک دیده شده که باید  تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در این امر مهم سهم بسزایی داشته باشند.

مدیرکل صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: در اولین برنامه جشنواره ملی گل نرگس در بهبهان تعداد هشت هزار شاخه گل به آستان مقدس امام علی بن موسی الرضا(ع) اهدا می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه آثار کشف‌شده در محوطه تاریخی چگاه سفلی در  دانشگاه خاتم‌الانبیا بهبهان خبر داد و افزود: به‌زودی  توافقی بین اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه خاتم‌الانبیا شهرستان بهبهان جهت برگزاری این نمایشگاه بزرگ منعقد می‌شود.

انتهای پیام/م

نمایشگاه آثار کشف‌شده در محوطه تاریخی چگاه سفلی در بهبهان برپا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.