رئیس دبیرخانه سلامت بوشهر مطرح کرد؛

فقدان سیستم دفع فاضلاب و پسماند در اغلب نقاط استان بوشهر

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر گفت: فقدان سیستم دفع فاضلاب و پسماند از جمله مشکلاتی است که در بیشتر شهرستان‌های استان وجود دارد.

فقدان سیستم دفع فاضلاب و پسماند در اغلب نقاط استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عیسی صفوی بعد از ظهر چهارشنبه در شورای پیام رسان سلامت استان بوشهر اظهار داشت: جای خالی حوزه سلامت در کشور حس می‌شد و شاهد محجور ماندن امر سلامت در کنار مسئله درمان بودیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیر خانه سلامت و امنیت غذایی استان استان بوشهر بیان کرد: از ابتدای شروع بکار این دبیرخانه کارهای خوبی در زمینه سلامت در استان انجام شده است.

رئیس دبیر خانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر با بیان اینکه هر اداره باید دارای یک پیام رسان سلامت باشد، عنوان کرد: در راستای اجرای برنامه ها و پروژه ها با پیوست سلامت تفاهم‌نامه‌های با ادارت مختلف از جمله جهار کشاورزی، تربیت بدنی، دامپزشکی و مسکن و شهر سازی امضاء شده است.

صفوی تصریح کرد: سلامت دارای چهار جزء است که مولفه‌های اجتماعی ۵۵ درصد، بیمارستان ۲۵ درصد، ژنتیک ۱۰ درصد و تصادفات ۱۰ درصد آن را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه عوامل اجتماعی رابطه مستقیم با میزان بیماری ها در جامعه دارند، بان کرد: در همین راستا در ابتدا پنج مسئله مهم سلامت در هر شهرستان استان بوشهر شناسایی و برای رفع آن برنامه ریزی خواهد شد.

رئیس دبیر خانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر اولین استانی است که تمام شهرستان‌های آن دارای خانه مشارکت مردمی است و موارد آسیب رسان به سلامت مردم توسط خود مردم شناسایی می شود.

صفوی در خصوص مشکلات سلامتی که در بین شهرستان‌های استان بوشهر مشترک است، گفت: فقدان سیستم دفع فاضلاب و پسماند از جمله مشکلاتی است که در بیشتر شهرستان های استان وجود دارد و با رفع این مشکل ۷۰ درصد مشکل سلامت مردم استان مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/پ

 استان بوشهر در اغلب نقاط با فقدان سیستم دفع فاضلاب و پسماند مواجه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.