مصرف آب آشامیدنی در شهرهای استان بوشهر ۹ درصد افزایش یافت

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهرگفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۳۷ میلیون و ۶۴۸ هزار متر مکعب آب آشامیدنی در استان بوشهر مصرف شد که نسبت به سال قبل ۹ درصد افزایش دارد.

مصرف آب آشامیدنی در شهرهای استان بوشهر ۹ درصد افزایش یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سهراب بیاتی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت تامین و مصرف آب آشامیدنی در شهرهای استان بوشهر با تاکید بر توجه به فرهنگ مصرف بهینه آب در استان اظهار داشت: نزدیک به 270 هزار انشعاب آب در شهرهای استان بوشهر واگذار شده که 92 درصد آن در بخش خانگی و مابقی در عرصه‌های تجاری‌، صنعتی‌، اداری و سایر کاربری‌های دیگر هستند.

وی با اشاره به مصرف 37 میلیون و 709 هزار متر مکعب آب در شهرهای استان بوشهر خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال 37 میلیون و 648 هزار متر مکعب آب آشامیدنی در شهرهای استان بوشهر مصرف شده که 20 میلیون و 695 هزار متر مکعب آن در بخش خانگی و 17 میلیون متر مکعب در غیرخانگی است.

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افزایش 9 درصدی مصرف آب آشامیدنی در شهرهای این استان خبر داد و گفت: مصرف آب در شهرهای استان بوشهر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش یافته و این در حالی است که مصرف آب در بخش مشترکان خانگی 13 درصد افزایش دارد .

بیاتی با اشاره به واگذاری  3 هزار و 114 فقره انشعاب آب در شهرهای استان در نیمه نخست امسال خاطر نشان کرد: واگذاری این میزان انشعاب آب نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

وی به واگذاری انشعاب فاضلاب در استان بوشهر اشاره کرد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال یک‌هزار و 206 فقره انشعاب فاضلاب در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم واگذار شده که 93 درصد آن در بخش خانگی است.

معاون درآمد و امور مشترکان آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به وجود انشعابات غیر‌مجاز آب استان بوشهر افزود: وجود انشعابات غیر‌مجاز آب سبب بروز مشکلاتی در افزایش مصرف می‌شود که امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده انشعابات آب در شهرهای بوشهر و برازجان ساماندهی می‌شود.

بیاتی با اشاره به تعویض کنتورهای فرسوده در شهرهای استان بوشهر ‌تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 3 هزار و 498 کنتور فرسوده در شهرهای استان بوشهر به صورت رایگان تعویض شده که تا پایان امسال این رقم افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر رعایت فرهنگ مصرف آب در شهرهای استان بوشهر بیان کرد: بخش عمده‌ای از آب مصرف شده در شهرهای استان بوشهر در طبقه 15 تا 20 متر مکعب در ماه در بخش خانگی است که نشان از توجه مصرف بهینه و رعایت الگوی مصرف است.

بیاتی با تاکید بر فرهنگ مدیریت مصرف آب در حوزه‌های خانگی، اداری و خدماتی گفت: مشترکان برای کاهش هزینه آب مصرفی با مدیریت فرهنگ مصرف آب تلاش کنند آبی که با مشقت تامین و توزیع می‌شود‌، هدر نرود.

انتهای پیام/پ

افزایش ۹ درصدی مصرف آب آشامیدنی در شهرهای استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.