نمایندگان مجلس افغانستان:

حضور کنونی آمریکا در افغانستان، شبیه به تجاوز شوروی است

نمایندگان مجلس افغانستان با اشاره به سالروز تجاوز ارتش سرخ شوروی به افغانستان، حضور کنونی آمریکا در کشور را شبیه به اشغال شوروی دانستند.

حضور کنونی آمریکا در افغانستان، شبیه به تجاوز شوروی استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس افغانستان در نشست عمومی امروز (چهارشنبه 6 جدی) با اشاره به سالروز تجاوز ارتش سرخ شوروی به افغانستان، حضور کنونی آمریکا در کشور را شبیه به اشغال شوروی دانستند.

شماری از نمایندگان در نشست امروز مجلس تاکید کردند که قبل از قیام مردم افغانستان علیه آمریکایی ها، آنان باید کشور را ترک کنند.

الله‌گُل مجاهد، عضو مجلس افغانستان گفت: سران حکومت، بزرگان کشور و رهبران جهادی باید بیش از این غرور خود را پایمال نکنند و آمریکایی‌ها و سایر خارجی‌ها را از کشور بیرون نمایند.

وی افزود: حضور نیروی آمریکایی و ناتو جز تباهی و بیچارگی مردم چیزی برای افغانستان ندارد.

مجاهد اضافه کرد که در حال حاضر آمریکایی‌ها نیز از قشون سرخ شوروی هیچ کمی ندارند و به نحوی کشور را در اشغال خود گرفته‌اند.

وی اشاره کرد که هم‌اکنون آمریکایی‌ها بر مکان‌های مهم کشور دست دارند و از آن‌طریق بر مردم نظارت می کنند.

خلیل الله شهیدزاده، عضو دیگر مجلس نیز با سیاه خواندن ششم جدی، سالروز تجاوز ارتش شوروی به افغانستان گفت: بهتر است تا دیگر کشورها نیز با الهام‌گیری از شکست شوروی آرزوی استعمار افغانستان را از سر دور کنند؛ چون تا یک افغان زنده باشد، آنان به این آرزوی خود نمی رسند.

عبدالستار خواصی، دیگر عضو مجلس نیز اظهار داشت: متجاوزین و کسانی‌که فکر اشغال و تسخیر افغانستان را در سر می‌پرورانند باید بدانند که افغانستان مدفن استعمارگران بوده و افغان‌ها آنان را نیز به سرنوشت شوروی مواجه خواهند کرد.

صادقی‌زاده نیلی، دیگر نمانیده افغانستان نیز با تسلیت گفتن به روح شهدای جهاد افغانستان تاکید کرد: هرچند افغان‌ها نیمی از دنیا را از تهدید شوروی آزاد کرد و تمام دنیا را از جهاد خود بهره‌مند ساختند، اما خود هیچ بهره‌ای نتوانست ببرد.

سید علی کاظمی، نمانیده کابل در مجلس افغانستان با محکوم کردن ششم جدی گفت: تصمیم غلط سران شوروی سابق و حمایت حکومت وقت افغانستان از آن منجر به مهاجرت، شهادت و معلولیت میلیون‌ها هموطن ما شد.

در پایان، نذیر احمدزی، معاون دوم و گرداننده مجلس در جمع بندی گفت: حکومت وحدت ملی باید هر چه زودتر خط مشی سیاسی خود را روشن کند و مردم را مجبور به قیام علیه این مداخله‌گری ها نکنند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، شوروی ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار