دربی سرخابی‌ها این بار در میلان ایتالیا

تیم‌های فوتبال اینتر و آث میلان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا از ساعت ۲۳:۱۵ امشب «چهارشنبه» به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم‌های فوتبال اینتر و آث میلان در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا از ساعت ۲۳:۱۵ امشب «چهارشنبه» به مصاف هم می‌روند.

مالکان چینی میلان همانند باشگاه‌های منچسترسیتی و پاری سن ژرمن تابستان شلوغی را پشت سر گذاشتند و با وجود ولخرجی زیاد در فصل نقل و انتقالات تابستانی، اما هیچ گاه نتوانستند به ایده‌هایی که مدنظرشان بود دست یابند. روسرنری‌ها در شروع فصل نتایج خوبی را با هدایت مونتلا بدست آوردند، اما رفته رفته قرمز‌های میلان دچار بدشانسی شدند و نتوانستند آن چنان که باید با حضور بازیکنان جدید و با تجربه به نتایج خوبی برسند. در آخر مدیران چینی میلان در یک حرکت مونتلا را کیش و مات کردند و به جای او با گنارو گتوزو هافبک جنگنده اسبق میلان به توافق رسیدند تا پایان فصل هدایت میلان بحران زده را بر عهده بگیرد تا شاید او بتواند این کشتی به گل نشسته را به روز‌های آرامش بازگرداند؛ که گتوزو هم مانند مونتلا نتوانسته از زمان نشستن روی نیمکت این تیم آن چنان که باید در لیگ ایتالیا موجبات رضایت مندی مدیران چینی میلان را فراهم کند.

دربی سرخابی ها این بار در میلان ایتالیا

 

در آن سو اینتری‌ها در اول فصل با آوردن اسپالتی بر عکس رقیب دیرینه خود توانستند عملکرد خارق العاده‌ای را بر جای بگذارند به طوری که موفق شدند یکی پس از دیگری با درخشش بی نظیر مائورو ایکاردی حریفان شان را روانه سیاه چال کنند و به تنهایی در صدر لیگ ایتالیا قرار بگیرند. اما به یک باره نحسی عجیبی به سراغ شاگردان اسپالتی آمد و آن‌ها پس از پیروزی پر گل مقابل کیه وو دیگر نتوانستند روند به رشدشان را ادامه دهند و در ۳ بازی اخیرشان از ۹ امتیاز ممکن در رقابت‌های لیگ ایتالیا تنها موفق به کسب یک امتیاز شده اند که این امر مطمئنا نمی‌تواند برای مدیران اینتر رضایت بخش باشد و حتی این نتایج ضعیف موجب شد تا آن‌ها صدر جدول را ۲ دستی تقدیم شاگردان مائوریسیو ساری در ناپولی کنند.

در ضمن اینتری‌ها در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با وجودی که میزبان تیم نه چندان مطرح و دسته سومی پوردنونه بودند، اما به زحمت و در ضربات مرگبار پنالتی توانستند حریفشان را شکست دهند و قطعا خودشان به این موضوع آگاهی دارند که رقابت‌های لیگ با جام حذفی به هیچ عنوان قابل قیاس نیست و یک اشتباه کوچک می‌تواند باعث رقم خوردن حذف آن‌ها از کوپا ایتالیا شود. دی آمبروسیو، میراندا به دلیل مصدومیت نمی‌توانند برای اینتر بازی کنند.

از آن طرف میلانی‌ها در سری آ. شرایط شان چندان جالب توجه نیست و در رتبه یازدهم قرار دارند. اما در مرحله قبل رقابت‌های جام حذفی موفق شدند در نخستین بازی که گتوزو به طور رسمی روی نیمکت نراتزوری می‌نشست توانست در یک بازی نه چندان سخت و دشوار تیم ورونا را با ۳ گل از پیش رو بردارد و نه تنها گام محکمی را برای قهرمانی بردارد بلکه حتی خط و نشان جدی را برای اینتری‌ها بکشد.

 با توجه به این مسئله شرایط ۲ تیم حداقل در ۲ هفته اخیر، شباهت زیادی به یکدیگر دارد و می‌توان در مقطع کنونی فصل، تیم‌های همشهری  اینتر و میلان را تیم‌های بحران زده خطاب کرد با این تفاوت که روسونری از ابتدای فصل وارد بحران شده و نراتزوری به تازگی. هم گتوزو و هم اسپالتی به خوبی می‌دانند پیروزی در این بازی مهم می‌تواند نه تنها یکی از ۲ تیم را روانه مرحله نیمه نهایی جام حذفی کند، بلکه حتی موجب می‌شود تا این تیم‌ها ناکامی‌های گذشته را به فراموشی بسپارند و با انگیزه بیشتری به فکر کسب جام در این تورنمنت مهم باشند.

در آخرین دیدار ۲ تیم که حدودا ۲ ماه قبل برگزار شد، اینتر توانست با عملکرد بی نظیر مائورو ایکاردی میلان را با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ شکست دهد و حالا با تغییر مربی در سمت دیگر شهر میلان، رینو گتوزو به خوبی می‌داند که دیگر فرصتی بهتر از این پیش روی خود نخواهد دید، چرا که در این روز‌های اخیر در رسانه‌های ایتالیایی زبان شایعه شده در صورت ناکامی میلان در برابر اینتر مدیران میلان با اخراج گتوزو بار دیگر سکان هدایت تیمشان را به مونتلا خواهند سپرد. آندره کونتی در این دیدار غایب است.

در ۶ تقابل اخیر ۲ تیم،۲ پیروزی برای اینتر، ۲ پیروزی برای میلان و ۲ دیدار هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

در ۲۱۹ دربی رسمی قبلی، ۷۸ پیروزی نصیب اینتر شده، ۶۶ بازی تساوی شده و ۷۵ بار هم میلان برتری را کسب کرده است. اینتر ۲۹۹ گل زده و میلان ۲۹۶ بار موفق به گلزنی شده است. ضمنا ۲ تیم ۲۳ بار درجام حذفی ایتالیا برابر هم به میدان رفته اند که اینتر ۷ و میلان ۹ بار پیروز شده‌اند.

ترکیب میلان:

دوناروما، آباته، موساچیو، رودریگس، بونوچی، بوناونتورا، مونتولیوو، کسیه، کوترونه، کالینیچ و بورینی

ترکیب اینتر:

هندانوویچ، اسکرینیار، کانسلو، ادر، دالبرت، گالیاردینی، والرو، بروزوویچ، پریسیچ، کاندروا و ایکاردی

بیشتر بدانیم:

*میلان در چهار بازی اخیر مقابل اینتر، بالای ۲.۵ گل دریافت کرده است.

*میلان در ۴ بازی اخیر مقابل اینتر در تمامی رقابت ها، حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است.

*میلان در ۹ بازی از ۱۰ بازی قبلی در کوپا ایتالیا، شکست نخورده است.

*اینتر در ۳ بازی قبلی مقابل میلان، حداقل ۲ گل به ثمر رسانده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار