مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

انجمن‌های صنفی تجهیزات پزشکی بازوی وزارت بهداشت/ نقدینگی و برخورد‌های سلیقه‌ای از معضلات شرکت‌های تجهیزات پزشکی

انجمن‌های صنفی تجهیزات پزشکی بازوی وزارت بهداشت/ نقدینگی و برخورد‌های سلیقه‌ای از معضلات شرکت‌های تجهیزات پزشکی
مسائلی گفت: نبود نقدینگی و بدهی دولت یکی از مسائل و مشکلات شرکت های تجهیزات پزشکی محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو عصر امروز در همایش تولید تجهیزات پزشکی که در دانشگاه الزهرا‌ برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه توان انجمن صنفی تولیدکنندگان نسبت به گذشته بالا رفته است و یکی از برنامه‌های ما واگذاری کارهای نظارت و تجهیزات پزشکی به تشکل‌ها و انجمن‌های مربوطه است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی پیش بینی شده قرار است اختیارات به انجمن‌های تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی داده شود و همه شرکت‌ها مکلف هستند تا به عضویت انجمن‌های خود در بیایند.

مسائلی با اشاره به اینکه، بسیاری از کارها در حوزه تجهیزات پزشکی به انجمن‌های صنفی واگذار می‌شود، افزود: انجمن‌های صنفی تجهیزات پزشکی بازوی وزارت بهداشت محسوب می‌شوند و ما در خصوص واگذاری اختیارات برنامه خوبی را پیش بینی کرده‌ایم.

واگذاری اختیارات شرکت های تجهیزات پزشکی

 مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه، قیمت گذاری و رتبه بندی تولیدکنندگان به وسیله انجمن‌های ذیر‌بط انجام می شود، اظهار کرد: کارشناسانی از طرف وزارت بهداشت کار نظارت را انجام می دهند  و در صورت لزوم مشکلات را بررسی و حل می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر  220 هزار قلم کالا در وزارت بهداشت به ثبت رسیده است که اگر قرار باشد قیمت گذاری همه آنها به طور دقیق انجام شود، باعث بروز مشکلاتی می‌شود و به همین خاطر این کار به انجمن‌ها سپرده خواهد شد.

مسائلی با بیان اینکه، شناسنامه‌دار کردن تولیدکنندگان به انجمن ذیر‌بط واگذار می‌شود، اظهار کرد: برخی از تولیدکنندگان نسبت به همه امور آگاهی ندارند و به همین خاطر در صورت نیاز به آنها مشاوره داده می‌شود.

وی ادامه داد: انجمن‌ها می‌توانند در صدور پروانه نقش خوبی را ایفا کنند و این کار از حجم کار وزارت بهداشت کم می‌کند.

چالش نقدینگی و مشکلات تجهیزات پزشکی

مسائلی با بیان اینکه، کاهش هزینه و رسیدگی به کیفیت یکی از مسائل مهم در این حوزه محسوب می‌شود، تاکید کرد: تولیدکنندگان زحمات فراوانی در کشور می‌کشند و ما باید به این موضوع توجه کنیم زیرا آنها با همه مشکلات مالی توان علمی و فنی بسیار بالایی دارند.

 مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو عنوان کرد: نبود نقدینگی کافی و بدهی دولت از دیگر مشکلات موجود است افزون بر این برخی از رفتارهای سلیقه‌ای باعث ایجاد مشکلاتی در اجرای کارها می‌کند.

وی عنوان کرد: ما در حال نوشتن پیشنهاد‌های کارشناسی برای ارائه به دولت هستیم تا بتوانیم مسئله پرداخت بدهی‌ها را برطرف کنیم.

پیشنهادات وزارت بهداشت در قانون ورود استاندارد به تجهیزات پزشکی

 مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به بحث استاندارد و قانون مقررات پزشکی ادامه داد: قانونی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است نحوه ورود سازمان استاندارد را به تجهیزات پزشکی تعیین کرده است و اینکار بر اساس پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد است که امیدوارم به تصویب هیئت وزیران برسد.

وی یادآور شد: در خصوص نحوه ورود استاندارد به بحث تجهیزات پزشکی باید به هیئت دولت پیشنهاد‌های خود را ارائه کنیم و ما در تلاش بوده تا سطح علمی کارشناسان را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار