گزارش تایوان از تعداد مانورهای هوایی چین در نزدیکی این جزیره

وزارت دفاع تایوان در گزارشی تعداد مانورهای نیروی هوایی چین در نزدیکی جزیره تایوان را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز سه شنبه، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد نیروی هوایی چین در طی سال گذشته، 16 مانور نظامی نزدیک به این جزیره انجام داده است. این نهاد هشدار داد خطر نظامی از جانب چین به طور پیوسته رو به افزایش است.

چین بر تایوان که به صورت خودمختار و دموکراتیک اداره می‌شود، ادعای مالکیت دارد و هرگز استفاده از گزینه نظامی را برای بازگرداندن این جزیره به بخشی از سرزمین اصلی خود رد نکرده است.

از سال گذشته که تسای اینگ ون، سیاست‌مدار طرفدار استقلال تایوان، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی رسید، چین موضع سختگیرانه‌تری علیه تایوان اتخاذ کرده است.

مقامات پکن معتقدند رئیس جمهور تایوان می‌تواند این جزیره را به سوی استقلال از چین سوق دهد و این، خط قرمزی برای این کشور به شمار می‌آید. با این حال، تسای اینگ ون اعلام کرده است قصد درگیری با چین را ندارد و تنها از امنیت و روش زندگی تایوان دفاع می‌کند.

وزارت دفاع تایوان در یک گزارش تعداد مانورهای نظامی نیروی هوایی چین در نزدیکی این جزیره را از اواخر ماه اکتبر سال گذشته میلادی تا کنون بررسی کرده است. در این گزارش همچنین نوع هواپیماهای به کار رفته در این مانورها نیز ثبت شده است.

با وجود این، چین بارها اعلام کرده است این مانورهای نظامی، عادی بوده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار