آیت الله علوی گرگانی:

همه افراد جامعه باید باسواد باشند

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید الزامی بر باسوادی همه افراد جامعه وجود داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار فعالان نهضت سوادآموزی قم که قبل از ظهر سه‌شنبه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: در آیات قرآن کریم بی‌سوادان مزمت شده و باسوادان همواره ستوده شده‌اند و در آیت الکرسی نیز این مسئله عنوان داده شده است.

وی با اشاره به شرافت علم در قرآن کریم بیان داشت: زمانی که به دنیا آمدیم هیچ چیز نمی‌دانستیم و خداوند ابزار دانستن را در اختیار ما قرار داد.

استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: هیچ چیز خوبی در جهل وجود ندارد. ائمه اطهار(ع) همواره بر دانستن انسان‌ها تأکید کرده‌اند زیرا بسیاری از بلاها از جهل بوده است.

وی ابراز داشت: خداوند از ائمه(ع) خواسته است مردم را هدایت کنند و این کار با شمشیر ممکن نیست.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که یکی از مهمترین خدمات امام خمینی(ره) تشکیل نهضت سواد آموزی بود، افزود: نباید اجازه دهیم فرزندی در خانواده‌ای بی‌سواد بماند. باید حداقل الزامی بر باسوادی همه افراد باید وجود داشته داشت.

فرد بی‌سواد سریعتر فریب می‌خورد

وی تصریح کرد: فرد بی‌سواد سریعتر فریب می‌خورد و دشمن نیز از طریق بی‌سوادان وارد عمل می‌شود تا به اهداف خود برسد.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: دشمن اذعان کرده نمی‌تواند بر ایران مسلط شود زیرا ایرانی‌ها باسواد و دارای اطلاعات بالایی هستند و توان مقابله ندارد.

وی بیان کرد: بهترین کار این است که سعی کنیم همه باسواد شوند. هیچ چیز بالاتر از علم نیست.

آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: ما توصیه می‌کنیم معلمان و اساتید ضمن تدریس در کلاس خود از نماز نیز به آنها بگویید؛ افرادی از ما می‌پرسند ولایت فقیه چیست؟ چرا باید این مسائل را ندانند. در مورد این مسائل باید برای اقشار مختلف مردم سخن گفت.

وی افزود: ما وظیفه داریم مردم را آگاه و از تاریکی و ظلمت دور کنیم.

انتهای پیام/الف

دشمن از طریق بی‌سوادان وارد عمل می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار