آیت‌الله علوی گرگانی؛

جامعه به طلاب و شخصیت‌های علمی و فرهنگی نیاز دارد

آیت الله علوی گرگانی گفت:وظیفه مادرحوزه‌های علمیه این است که ازاستعداد‌ها و ظرفیت‌های طلاب بیشترین استفاده ممکن راکنیم چراکه این افراد نعمت‌هایی هستند که می‌توانند در آینده تأثیرات فراوانی در جامعه داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کشوری مدیر مرکز آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه باید از طریق گفتار به عمل برسیم اظهار کرد: آن چیزی ارزشمند است که به آن عمل شود بنا بر این، گفتار به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه باید به گفتار خود نیز عمل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تولیدات و آثار حوزه‌های علمیه را در جامعه مطرح و در معرض دید عموم قرار دهیم افزود: یکی از مواردی که در حوزه‌های علمیه باید به آن توجه شود، استعداد‌ها و ظرفیت‌های طلاب است؛ در حوزه‌های علمیه طلاب باید بر اساس استعداد‌های خود به کار گرفته شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همه افراد با یکدیگر تفاوت دارند و استعداد‌ها و ظرفیت‌ها نیز همواره متفاوت است، در حوزه‌های علمیه اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید از هر فرد، در جایی که استعداد دارد، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برخی از افراد استعداد‌ و ظرفیت‌ دارند اما باید مهارت افزایی نیز انجام شود تا استعداد آن شخص به شکوفایی برسد، بنا بر این مهارت افزایی در حوزه‌های علمیه برای شکوفایی استعداد‌ها امری بسیار مهم است و انتظار ما از حوزه‌های علمیه این است که طلابی را در جامعه تربیت کنند، که تأثیرات آن‌ها در جامعه محسوس و مشهود باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه جامعه به طلاب و شخصیت‌های علمی و فرهنگی نیاز دارد گفت: در زمان‌های قدیم بزرگان بسیار زیادی در حوزه‌های علمیه تربیت شده بودند که هر کدام از آن‌ها وزنه‌های علمی و فرهنگی بودند؛ بسیاری از این افراد و شخصیت‌ها به منظور تبلیغ علوم دینی به دیگر شهرستان‌ها اعزام می‌شدند و همواره در آن شهرستان‌ها تحول آفرین بودند؛ امروز نیز حوزه‌های علمیه باید چنین افرادی تربیت کند.

وی در پایان گفت: وظیفه ما در حوزه‌های علمیه این است که از استعداد‌ها و ظرفیت‌های طلاب بیشترین استفاده ممکن را کنیم چراکه این افراد نعمت‌هایی هستند که می‌توانند در آینده تأثیرات فراوانی در جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

حوزه‌های علمیه بایدازظرفیت‌ واستعداد‌طلاب استفاده کنند/طلاب براساس استعداد خودبه کارگرفته شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار