پس از گذشت نزدیک به چهار ماه از وقوع توفان ماریا؛

مردم پورتوریکو هنوز هم آب و برق ندارند!

ساکنان پورتوریکو هنوز هم از ویرانی‌های ناشی از توفان ماریا که در ماه سپتامبر (نزدیک به چهار ماه پیش) وزید، رنج می‌برند.

مردم پورتوریکو هنوز هم آب و برق ندارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  سی ان ان، خبرنگار این شبکه گفت: بسیاری از مردم در جزیره پورتوریکو که از سرزمین های آمریکا به شمار می رود و براثر توفان ماریا تخریب شده است، حتی در ایام تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی نیز از آب لوله کشی و برق محروم هستند.

مجری این شبکه ابتدا گفت: ساکنان پورتوریکو هنوز هم از ویرانی های ناشی از توفان ماریا که در ماه سپتامبر (نزدیک به چهار ماه پیش) وزید، رنج می برند. هزاران تن در این جزیره همچنان از خدمات برق و آب پاک لوله کشی محروم هستند.

لیلا سانتیاگو، خبرنگار این شبکه، طی گزارشی از شهر «توئا آلتا» در جزیره پورتوریکو - در حالی که تصاویری از یکی از ساکنان پورتوریکو، که نقش بابانوئل را بازی می کرد، پخش می شد - گفت: حتی برای بابانوئل، کریسمسِ امسال اصلاً شبیه سال های گذشته نیست.

این مردِ ساکن پورتوریکو که لباس بابانوئل پوشیده بود، گفت: ویرانی های پورتوریکو در سطحی دیگر (بسیار بالا) است.

خبرنگار گفت: برای بسیاری در پورتوریکو جشن و سرورِ ایام کریسمسِ امسال تحت الشعاع مشکلات شدید زندگی روزمره شان پس از توفان ماریا قرار گرفته است.

همان مرد پورتوریکویی، گفت: یکی از کودکان (که تصور می کرد بابانوئل هرکاری می تواند انجام دهد) دیروز از من خواست (به عنوان هدیه کریسمس) منزل مسکونی خانواده اش را به همان حالتی که قبل از توفان ماریا بود، بازگردانم.

این مرد پورتوریکویی اضافه کرد: هرچند توفان ماریا به کالاسکه  سورتمه ای ویژه ی من، که به عنوان بابانوئل سوار آن می شوم، کمی صدمه زده است، امسال نیز من بر آن کلاسکه سورتمه ای سوار شدم و به دیدن کودکانی رفتم که با مشکلات ناشی از توفان ماریا دست و پنجه نرم می کنند.

خبرنگار گفت: براثر توفان ماریا، امسال برخی از کودکان (که خانه های شان ویران شده است) مجبور شده اند به منازل بستگانشان نقل مکان کنند و این در حالی است که آن خانه ها نیز برق ندارد و فقط با استفاده از ژنراتورها، چراغ ها و برخی از وسایل برقی آن ها کار می کند. برخی دیگر از کودکان در خانه هایی زندگی می کنند که آب ندارد. خبرنگار افزود: البته این بابانوئلِ پورتوریکویی نیز با آن کودکان احساس همدردی می کند، زیرا خودش نیز گرفتار همین نوع مشکلات است.

همان مردی که نقش بابانوئل را بازی می کرد، گفت: من (در منزل خودم) نیز برق ندارم. علاوه بر این، من در خانه خودم هنوز هم آب (لوله کشی) ندارم و سقف خانه ام نیز خراب شده است که باید آن را تعمیر کنم.

انتهای پیام/

 

اوضاع بحرانی در پورتوریکو، چهار ماه پس از وقوع توفان ماریا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار