تبعات توفان ماریا و بی‌خیالی مقامات آمریکایی؛

بحران در پورتوریکو/ این بار پای بخش پزشکی به میان کشیده شد!

بحران مالی در بخش پزشکی پورتوریکو نزدیک به یک میلیون نفر را در خطر از دست دادن پوشش درمانی قرار داده است.

بحران در پورتوریکو/ این بار پای بخش پزشکی به میان کشیده شد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هیل، پورتوریکو با بحران مالی در بخش پزشکی روبروست و این موضوع نزدیک به یک میلیون نفر را در خطر از دست دادن پوشش درمانی قرار داده است. حتی پیش از آن که توفان ماریا خسارات زیادی به سیستم درمانی این جزیره وارد کند، برنامه درمانی این بخش از آمریکا به سختی از منابع مالی لازم برای رسیدن به سال بعد برخوردار بود.

اکنون اگر منابع مالی درمانی فدرال پورتوریکو به اتمام برسد، بیش از 900 هزار نفر- حدود نیمی از افراد تحت پوشش بیمه درمانی برای افراد کم بضاعت موسوم به مدیکید- پوشش درمانی خود را از دست می دهند. توفان ماریا موجب وخیم تر شدن اوضاع شده است. کارشناسان پیش‌بینی می کنند اگر کنگره وارد عمل نشود، منابع فدرال (ارائه خدمات درمانی) ظرف چند ماه به پایان می رسد.

ادوین پارک، نایب رئیس سیاست درمانی مرکز اولویت های سیاسی و بودجه ای گفت، اگر تامین منابع کافی و با ثبات تضمین نشود، سیستم درمانی (پورتوریکو) از هم می پاشد.

باربارا لیونز، نایب رئیس «بنیاد خانواده کایسر» گفت، این به معنای کاهش پوشش های درمانی عمده، افزایش مشکلات بیماران در دسترسی به درمان و تاخیر در پرداخت به ارائه دهندگان خدمات درمانی خواهد بود.

افزون بر این ممکن است، طیف گسترده ای از مردم پورتوریکو به ایالت های آمریکا مهاجرت کنند که این می تواند برنامه مدیکید در ایالت هایی را که به آن مهاجرت می کنند، با مشکل روبرو کند.

نزدیک به نیمی از جمعیت 3 میلیون و 400 هزار نفری پورتوریکو تحت پوشش برنامه مدیکید قرار دارند. این جزیره که جزو قلمرو آمریکاست، در زمره ایالت های آمریکا قرار نمی گیرد و به اندازه ایالت ها نیز از حمایت های فدرال برخوردار نمی شود. به طور میانگین، دولت فدرال 57 درصد از هزینه های برنامه مدیکید در پورتوریکو را می پردازد. اما ساکنان این منطقه مالیات بر درآمد به دولت فدرال نمی پردازند و در نتیجه کمک دولت فدرال محدود شده است و تنها 15 تا 20 درصد از کل هزینه های مدیکید در پورتوریکو از سوی دولت فدرال پرداخت می شود.

کارشناسان می گویند این فرمول دولت محلی، پورتوریکو را مجبور ساخته است بخش زیادی از بودجه خود را برای پوشش باقی مانده هزینه ها صرف کند و همین مسئله موجب بحران کسری بودجه در این جزیره شده است.

لارا مرلینگ، تحلیلگر اندیشکده تحقیقات سیاسی و اقتصادی گفت، اگر با پورتوریکو نیز به عدالت و همانند سایر ایالت ها رفتار می شد، دولت فدرال مانند سایر ایالت ها، مابقی هزینه ها را به پورتوریکو می پرداخت.

برای مقابله با این بحران مالی، برنامه بیمه های درمانی موسوم به اوباماکر، حدود 6 میلیارد و 500 میلیون دلار به پورتوریکو داد تا سیستم درمانی تا سال 2019 تامین شود. در ماه می نیز کنگره، 300 میلیون دلار دیگر به این منطقه اختصاص داد. اما این منابع مالی حتی پیش از وزش توفان در منطقه نیز کافی نبود. در حالی که اقتصاد و تجارت در پورتوریکو برای بازگشت به شرایط عادی تلاش می کند، مردم بیشتری به برخورداری از برنامه مدیکید محتاج می شوند. پرداخت هزینه های درمانی این افراد، فشار مالی بیشتری به سیستمی وارد می کند که در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

دموکرات های کنگره از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته اند اقدامات بیشتری را برای کمک به پورتوریکو انجام دهد و برخی از کندی واکنش دولت به توفان در این منطقه در مقایسه با وقوع توفان در فلوریدا و تگزاس، انتقاد کرده اند. ترامپ و سایر اعضای کابینه اش رو سه شنبه و پس از جنگ توئیتری میان وی و شهردار سن خوان، به پورتوریکو سفر کردند. ترامپ در جریان این سفر با اشاره به بدهی های های پورتوریکو که به 74 میلیارد دلار می رسد گفت، این مسئله اختصاص بودجه فدرال برای مقابله با ویرانی های ناشی از وقوع توفان را پیچیده می سازد.

کاخ سفید این هفته از کنگره خواست با اختصاص 29 میلیارد دلار برای مقابله با ویرانی های ناشی از وقوع توفان موافقت کند اما هیچ بخشی از این مبلغ به برنامه مدیکید پورتوریکو اختصاص نمی باید. جمهوری خواهان کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داده اند مبلغ 1 میلیارد دلار دیگر ظرف دو سال آینده برای تامین هزینه برنامه بیمه درمانی کودکان در پورتوریکو اختصاص یابد. یکی از مشاوران حزب جمهوری خواه گفت، این مبلغ برای برنامه مدیکید هزینه خواهد شد.

با این حال دموکرات ها، با روش حزبی جمهوری خواهان برای تامین هزینه برنامه بیمه درمانی کودکان مخالف هستند. فرانک پالون، عضو دموکرات ارشد کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان این طرح را ناکافی توصیف کرد.

مشخص نیست سنای آمریکا هم بخواهد طرحی را برای تامین مالی برنامه مدیکید در پورتوریکو تصویب کند. کمیته مالی سنا هفته گذشته طرح برنامه بیمه درمانی کودکان را بدون در نظر گرفتن بودجه ای برای پورتوریکو تصویب کرد.

انتهای پیام/

 

بحران در بخش پزشکی پورتوریکو

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار