مراسم بزرگداشت آیت الله حائری شیرازی در مصلی شهر یاسوج برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله حائری شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در شیراز و امام جمعه سابق شهر شیراز با حضور شخصیت های استانی و میهمانی از استان های همجوار در مصلی شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مراسم بزرگداشت آیت الله حائری(ره) شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در فارس و امام جمعه سابق شهر شیراز  با حضور شخصیت های استانی و میهمانی از استان های همجوار در مصلی شهر یاسوج برگزار شد.

آیت الله رضوی اردکانی امام جمعه شهر شیراز در این مراسم با اشاره به مقام و جایگاه آیت الله حائری شیرازی(ره) و مجاهدت های فراموش نشدنی وی در زمان طاغوت این ضایعه را به جامعه روحانیت و همه مردم ایران بخصوص بیت محترم آن مجاهد در راه حق و خانواده ملک حسینی تسلیت گفت.

وی بیان کرد: اگر امام زنده بود سران فتنه را بالای چوبه اعدام می برد، چرا که اینها مفسدین فی الارض هستند.

امام جمعه شهر شیراز افزود: یوم الله 9دی ماه در پیش رو است و ما باید بصیرت خود را افرایش دهیم.

آیت الله رضوی اردکانی ابراز داشت: وظیفه مردم مراجعه به فقه هاست و هرچه ما داریم به برکت ولایت فقیه است زیرا فقیه دارای شرایط جانشین امام غایب است.

وی عنوان کرد: یکی از کسانی که با تمام وجود در مقابل تمام انحرافات ایستاد آیت الله حائری شیرازی بود همانگونه که مقام معظم رهبری به این موضع اشاره داشتند.

آیت الله رضوی اردکانی افزود: آیت الله حائری در علم در فلسفه و تفسیر بی نظیر بود، نزدیک بیست جلد کتاب از وی منتشر شده است و به علوم انسانی اهتمام داشت.

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی نماینده سابق شیراز در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق این شهر، 29 آذر امسال دعوت حق را لبیک گفت.


وی عنوان کرد: عالم بی عمل مانند درخت بی ثمر است، . آیت الله حائری(ره) به علم خود عمل می کرد، و در اوج تهذیب نفس قرار داشت.

آیت الله رضوی اردکانی با بیان اینکه ایشان 27سال نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بود، افزود: آیت الله حائری(ره) در مبارزات خود در زمان طاغوت شکنجه های زیادی را متحمل شد ولی هیچ گاه از مسیر خارج نشد.

وی گفت: افرادی بودند که نسبت به ایشان کم لطفی میکردند ولی وی پشت سرشان نماز می خواند.

آیت الله رضوی اردکانی عنوان کرد: به همت آیت الله حائری(ره)، هزاران هکتار  زمین بی استفاده در استان فارس زیر کشت درختان رفت و درآمد آن خرج فقرا می شد.

وی با بیان اینکه آیت الله حائری(ره) منش و رفتارش انسان ساز بود و به حداقل زندگی راضی بود گفت: ایشان یک معلم اخلاق بود، در حافظ شناسی و سعدی شناسی استادی به تمام معنا بود.
امام جمعه شیراز اظهار کرد: آیت الله حائری(ره) عالمی بود که با علم و قلمش در مقابل انحرافات می ایستاد و به سه زبان زنده دنیا مسلط بود.

آیت الله رضوی اردکانی در پایان گفت: شما مردم کهگیلویه وبویراحمد بخاطر عالم گرانقدر آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی که خواهر زاده آن مرحوم است در این ضایعه شریک هستید و احترامی که شما و مسوولین این استان گذاشتید سنگ تمامی بود در احترام به مقام والای آیت الله حائری شیرازی(ره).

 انتهای پیام/غ

بزرگداشت آیت الله حائری شیرازی در یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.