ثبات در بازار نفت/ صعود بهای طلا به بالاترین سطح در ۳ هفته اخیر

ادامه تلاش کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک در چارچوب اجرای توافق نفتی، باعث ثبات در بازار طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، با ادامه تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک مانند روسیه، بهای نفت امروز (سه شنبه) با ثبات همراه بود و همچنان نزدیک بالاترین سطح از سال 2015 معامله شد.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 3 سنت افزایش، به 58 دلار و 50 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) بدون تغییر 65 دلار و 25 سنت در هر بشکه معامله شد. این بالاترین رقم از ژوئن 2015 محسوب می شود.

بهای نفت خام برنت از اواسط سال 2017 تاکنون با 47 درصد افزایش همراه بوده است. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به همراه روسیه پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند. این در حالیست که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تا حدودی تلاش اوپک را بی نتیجه کرده است. فعالیت های حفاری آمریکا از اواسط سال 2016 با بیش از 16 درصد افزایش همراه بوده است.

بر اساس داده های شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز»، در هفته منتهی به 22 دسامبر، تعداد سکوهای حفاری آمریکا 747 مورد بود. این رقم در مقایسه با سال گذشته که تعداد سکوهای آمریکا 523 مورد بود، بسیار بالاتر است.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا و پس از تعطیلی بازار به دلیل جشن کریسمس، بهای طلا امروز (سه شنبه) به بالاترین سطح در سه هفته گذشته رسید. بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1278.06 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا در مقابل دیگر سبد ارزهای جهانی با 0.1 درصد کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار