افزایش بهای «نفت»/ ثبات در بازار «طلا»

ادامه تعطیلی یک خط لوله مهم در دریای شمال و توافق اوپک باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال ادامه تعطیلی خط لوله فورتیز در دریای شمال و تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید، بهای نفت امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 14 سنت افزایش، به 57 دلار و 30 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 8 سنت افزایش، 63 دلار و 49 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت خام برنت از روز جمعه فقط اندکی تغییر کرده است و از 63 دلار به 63 دلار و 91 سنت افزایش یافته است.

مسدود شدن خط لوله فورتیز در دریای شمال هم باعث افزایش بهای نفت شده است. در افزایش بهای طلای سیاه، تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم بسیار تأثیرگذار بوده است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

این در حالیست که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تا حدودی تلاش این سازمان را بی‌نتیجه کرده است به گونه ای که سطح تولید آمریکا از اواسط سال 2016 با 16 درصد افزایش همراه بوده و به 9.8 میلیون بشکه رسیده است.

ثبات در ارزش دلار آمریکا هم باعث ثبات در بهای طلا شد. بهای هر اونس طلا امروز (سه شنبه) بدون تغییر 1261.41 دلار معامله شد.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار