صعود بهای نفت به بالای ۶۵ دلار پس از دو سال/ طلا گران شد

مسدود شدن یک خط لوله‌ واقع در دریای شمال باعث افزایش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال مسدود شدن یکی از خطوط لوله واقع شده در دریای شمال، بهای نفت امروز (سه شنبه) برای نخستین بار از سال 2015 به بالای 65 دلار در هر بشکه رسید.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 60 سنت افزایش (معادل 0.9 درصد) ، به 65 دلار و 29 سنت در هر بشکه رسید. این نخستین بار از ژوئن 2015 است که بهای نفت به بالای 65 دلار می رسد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 31 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، 58 دلار و 30 سنت در هر بشکه معامله شد.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: بهای نفت خام برنت پس از ایجاد اختلال در خط لوله فورتیز انگلیس در دریای شمال افزایش یافت. این خط لوله ممکن است تا چند هفته آینده هم نتواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

خط لوله فورتیز انگلیس بزرگترین خط لوله این کشور است که روزانه 450 هزار بشکه نفت را جابجا می کند و از روز گذشته پس از ایجاد شکاف هایی در آن فعالیتش متوقف شد.

توقف فعالیت این خط لوله در حالی رخ داده است که بازار نفت به دلیل تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید همچنان تحت فشار قرار دارد. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند. این در حالیست که به نظر می رسد افزایش تولید نفت آمریکا تلاش این سازمان را تا حدودی بی نتیجه کرده است.

گزارشها حاکی از آن است که سطح تولید نفت آمریکا هم اکنون با سطح تولید کشورهایی از جمله روسیه و عربستان سعودی که تولیدکنندگان بزرگ نفتی جهان محسوب می شوند، تفاوت زیادی ندارد.

در آستانه برگزاری نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا امروز با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1244.30 دلار رسید. طلا روز گذشته به پایین ترین سطح از 20 ژوئیه سال جاری میلادی رسیده بود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار