در نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری؛

از 2 تجهیز مربوط به ابزار درون چاهی در نمایشگاه حفاری رونمایی شد

در پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری، از 2 تجهیز مربوط به ابزارهای پیشرفته درون چاهی لوله مغزی سیار رونمایی بعمل آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مهدی مهران، معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به رونمایی از 2 تجهیز مربوط به ابزارهای پیشرفته درون چاهی لوله مغزی سیار بیان داشت: این تجهیزات حاصل قرارداد پروژه پژوهشی میان ملی حفاری و جهاد دانشگاهی صنعتی شریف می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: بومی سازی این 2 تجهیز که شامل موتور هد و اورشات است، با نظارت و همکاری متخصصان مدیریت خدمات فنی حفاری و مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت صورت گرفت.

مهران اظهار داشت: براساس این قرارداد، تدوین دانش فنی، فناوری طراحی و ساخت این تجهیزات به صورت کامل و در یک فرآیند زمانی مشخص شده به انجام رسید و این تجهیزات پس از آزمایش میدانی در چرخه عملیات قرار گرفت.

وی فراهم سازی جریان سیال در مواقع انسداد ابزارهای درون چاه، برقراری جریان سیال تجهیزات پس از آزمایش میدانی در چرخه عملیات قرار گرفت.

معاون مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درخصوص موتور هد گفت: این تجهیز یک سیستم ایمنی پیشگیرانه است که برای عملیات حفاری، فیشینگ و هر عملیات ویژه مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

وی فراهم سازی جریان سیال در مواقع انسداد ابزارهای درون چاه، جداسازی ابزارهای درون چاهی از لوله حفاری در شرایط اضطراری و ممانعت از جریان چاه به طرف بالا را از کاربردهای موتور هد عنوان کرد.

مهدی مهران در زمینه کاربردهای اورشات افزود: این تجهیز از ابزارهایی است که در صنعت حفاری جهت مانده یابی، احیا و سرویس چاه مورد استفاده واقع می‌شود و از شمار کارکردهای آن به گرفتن و خارج سازی مانده به بیرون چاه، عمل ضربه جهت رهاسازی مانده، قطع اتصال از مانده و قابلیت گرفتن انواع ابزارها می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

رونمایی از 2 تجهیز مربوط به ابزار درون چاهی در نمایشگاه حفاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.