در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خوزستان؛

رونمایی از نرم افزار بومی نمودارنگار تولید نفت (PLT)

در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خوزستان از نرم افزار بومی نمودارنگار تولید نفت (PLT) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امروز 9 آذرماه، در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خوزستان با حضور استاندار و مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، نخستین نرم افزار نمودارنگار تولید (PLT) ساخت داخل که با تلاش و حمایت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، دانش فنی و ساخت آن بومی سازی شده است، رونمایی بعمل آمد.

این نرم افزار که کاربرد فراوانی در مدیریت بهره برداری از چاه های نفت و گاز دارد، از جمله نرم افزارهای کاربردی اساسی صنعت نفت است. شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به منظور استفاده از توان داخلی و قطع وابستگی، پروژه تدوین دانش فنی و ساخت نرم افزار را تعریف و قرارداد اجرایی آن را با دانشگاه تهران منعقد کرد.

پس از طراحی های پیچیده و بررسی های بسیار براساس داده های چاه های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، عملکرد و کارایی این نرم افزار مورد تایید کارشناسان ذیربط قرار گرفت.

از جمله نتایج این پروژه می توان به ارتقای دانش فنی توسعه نرم افزارهای تجاری حرفه ای مورد استفاده در صنعت نفت، ارتقای دانش فنی نمودارگیری تولید و استفاده بهینه از نتایج آن، کاهش وابستگی به سایر شرکت ها و کشورهای دارای تکنولوژی توسعه نرم افزار، توانمندسازی متخصصین داخلی در زمینه توسعه نرم افزارهای بالادستی و صرفه جویی ارزی اشاره نمود.

انتهای پیام/گ

از نرم افزار بومی نمودارنگار تولید نفت (PLT) رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.