معاون عمرانی استاندار مرکزی خبرداد؛

تهیه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک

معاون عمرانی استاندار مرکزی ازتهیه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مهدی زندیه وکیلی معاون عمرانی استاندار مرکزی در کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌های کشور که در تهران تشکیل شدگفت: برای کاهش آلودگی هوای اراک، طرح جامعی را با همکاری دانشگاه‌های اصفهان و شریف تهران تهیه کردیم و کار‌هایی را که می‌شد انجام دهیم، براساس این طرح انجام دادیم.

زندیه وکیلی با اشاره به اقداماتی که در اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک صورت گرفته، افزود: یکسری اقدامات بسیار موثر برای کاهش آلودگی هوای اراک صورت گرفت که از آنجمله تغییر سوخت و جایگزینی گاز بجای مازوت در نیروگاه شازند و حذف روزانه ۷۰۰ تن گوگرد از محصولات و اگزوز پالایشگاه این شهراست.

وی برنامه ریزی برای استفاده از بنزین با استاندارد یورو ۴ را ضروری دانست و اضافه کرد: در حال حاضر در پالایشگاه شازند بنزین یورو ۴ و بالاتر تولید می‌شود و هیچ مشکلی ندارد و موجب کاهش قابل ملاحظه‌ای از ذرات معلق در هوای اراک شده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی خروج وسایط نقلیه سنگین و سبک از چرخه ترافیک کلانشهر‌ها را خارج حیطه مسئولیت مدیران استانی دانست و ادامه داد: جایگزینی خودرو‌های نو بجای وسایط نقلیه فرسوده بخصوص اتوبوس‌ها و کامیون‌ها از ناوگان حمل ونقل عمومی کلانشهر‌ها در حیطه مسئولیت و امکانات استان‌ها نیست و نیاز به بسته حمایتی دولت از جمله اعطای تسهیلات بلاعوض و کم بهره دارد.

وی بیان کرد: محصول تولیدی پالایشگاه ما (پالایشگاه امام خمینی شازند) در گازوئیل ۵۰ پی پی ام بیشتر گوگرد ندارد و از بنزین آن هم گوگرد، حذف شده که تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد و می‌توان این فرآیند را با برنامه ریزی به سایر استان‌های کشور هم تعمیم داد.

 

کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا کلانشهر‌های کشور به ریاست عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و با حضور استانداران و شهرداران کلانشهر‌ها در تهران برگزارو در این جلسه مقرر شد پیشنهاد برداشت مبلغ ۹ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند و کنترل ریزگرد‌ها در کلانشهر‌های کشور، از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه و در صورت تصویب نمایندگان؛ به لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ الحاق شود.

انتهای پیام / ج

تهیه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک با کمک دانشگاه تهران و اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.