اکبرزاده در پنجمین همایش الگوی پیشرفت اسلامی مطرح کرد؛

تحصیل ۵ میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور/ ضرورت افزایش شناخت از پیشرفت‌های علمی در دنیا

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: حدود پنج میلیون دانشجو در کشور مشغول به تحصیل هستند و تعداد زیادی دانشجو و استاد در خارج از کشور داریم.

تحصیل ۵ میلیون دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های کشور/ ضرورت افزایش شناخت از پیشرفت‌های علمی در دنیابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی اکبرزاده‌ عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در پنجمین همایش الگوی پیشرفت اسلامی که صبح امروز در پارک علمی فناوری پردیس‌ برگزار شد، گفت: در حال حاضر پنج میلیون دانشجو‌ در داخل کشور مشغول تحصیل‌ هستند و ما تعداد زیادی دانشجو و استاد در خارج از کشور داریم که اتفاقاً‌ از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از این دانشجویان در صف اول دانشگاه‌های دنیا مشغول به تحصیل هستند و طبیعتا باید شناخت بیشتری از پیشرفت‌های علمی و روند توسعه علم و تبدیل آن به فناوری داشته باشند‌ که مورد نیاز امروز جامعه ماست.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: از سویی دیگر نگاهی به عملکرد‌های کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد که این کشورها‌ برای تسریع‌ امر توسعه علاوه بر آن که سعی در تسخیر منابع‌ طبیعی‌ کشورهای دیگر دارند‌ اهتمامی‌ جدی نیز به جذب‌ نخبگان‌ و منابع انسانی دیگر‌ کشورها به خرج می‌دهند.

اکبرزاده‌ تصریح کرد: این امر برای کشورهای اروپایی نیز مصداق‌ دارد و اگر همین منابع انسانی کشورهای دیگر نبود‌ چه بسا بسیاری از شرکت‌های بزرگ شکل نمی‌گرفت و روند توسعه در این کشورها متوقف‌ و یا با سرعت بسیار پایین‌تری انجام می‌گرفت.

وی اظهار کرد: از همین رو ما حتی اگر نتوانیم نخبگانی‌ از دیگر کشورها جذب کنیم به طور قطع شایسته نیست که منابع انسانی ما در این وسعت به کشورهای دیگر مهاجرت کنند و سبب رونق و شکوفایی دیگر کشورها شوند و این زیبنده‌ کشوری همانند جمهوری اسلامی ایران نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: یکی از مسائلی که ذهن بسیاری از نخبگا‌نی که می‌خواهند به کشور مراجعت‌ داشته باشند را مکدر‌ کرده است، عدم پاسخگویی به موقع از سوی نهادهای‌ ذی‌ربط‌ است و این برای دانشجویی که سال‌ها در کشوری زیسته‌ که همه ارکان آن خود را مکلف‌ به پاسخگویی سریع و صریح‌ می‌دانند بسیار گران می‌آید و چه بسا یکی از دلایل عدم بازگشت‌ بسیاری از همین دانشجویان به کشور است.

انتهای پیام/

تعداد دانشجویان کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.