در تئاتر معلولین توانبخشی فردی و توانبخشی اجتماعی باهم مدنظر است

کارشناس امور هنری معلولین سازمان بهزیستی کشور گفت:در تئاتر معلولین به دنبال تغییر نگرش جامعه نسبت به آنها هستیم

فاطمه فخری کارشناس امور هنری معلولین سازمان بهزیستی کشور  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛گفت: تحقیقاتی در این حوزه برای تواناسازی معلولین انجام و در این راستا جشنواره تئاتر معلولین از سال ۸۲ شروع شده است.



وی با اشاره به اینکه در تئاتر معلولین توانبخشی فردی و توانبخشی اجتماعی باهم مدنظر است افزود: در توانبخشی فردی بر روی رفتار فرد معلول و مشکلات جسمانی آنها کار می شود اما در توانبخشی اجتماعی به دنبال مشارکت آنها در جامعه هستیم.

فخری با بیان اینکه در پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین زاگرس انسجام و برنامه ریزی خوبی شده بود تصریح کرد: خوشبختانه در این جشنواره شاهد اجراهای به موقع بودیم و امکانات خوبی هم برای انتقال گروه ها به سالن های نمایش تدارک دیده شده بود.

وی با اشاره به اینکه نمایشهای اجرا شده هم نقاط قوت داشت، هم نقاط ضعف؛ افزود: به نظر می رسد گروه ها برای ارتقای کارهایشان نیاز به آموزش های بیشتری دارند و در این راستا سعی می شود برای جشنوارهای بعدی حتما به موضوع آموزش نگاه ویژه ای داشته باشیم.

فخری با بیان اینکه کار تئاتر با افراد معلول راحت نیست خاطرنشان کرد: کار با افراد معلول ظرافت های خاص خود را دارد و اینکه چطور باید با آنها کار شود نیاز به آموزش و تحقیق دارد.

کارشناس امور هنری معلولین سازمان بهزیستی گفت: برای بالا بردن سطح تئاتر معلولین برنامه هایی همچون برگزاری تورهای نمایشی و آموزشی برای آنها فراهم خواهد شد.

وی   بیان کرد: به منظور اثر گذاری بیشتر اینچنین جشنواره هایی لازم است با هماهنگی مخاطبین هر بخش در محل اجراها حضور داشته باشند یا حتی برخی اجراها در مکان هایی مانند مدارس، دانشگاه ها، مهدکودک ها  اجرا شود تا افراد جامعه با قشر معلولین بیشتر آشنا شده و اهداف ما در کمک به آنها محقق گردد.

انتهای پیام/ز

 

کار با افراد معلول ظرافت های خاص خود را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.