دبیر علمی همایش بین المللی آسیب شناسی:

همایش آسیب شناسی مهمترین حركت علمی رشته در ایران است

ابوالحسنی گفت: همایش سالیانه آسیب شناسی مهمترین حركت علمی رشته در سطح كشور و فرصتی مغتنم برای تبادل علمی است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم ابوالحسنی، دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در آستانه برگزاری نوزدهمین همایش‌سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه اظهارداشت: همایش سالیانه آسیب شناسی مهمترین حركت علمی رشته در سطح كشور و فرصتی مغتنم برای تبادل علمی، آگاهی از تازه‌های پاتولوژی، روش‌های جدید آزمایشگاهی، همچنین بهره مندی از محضر استادان مطرح داخلی، خارجی و تبادل نظر با سایر متخصصین است.

وی افزود: همایش سالیانه آسیب شناسی موجب ارتقاء دانش جامعه پزشكی كشور خواهد شد. علاوه بر دستاوردهای علمی شاید یکی از بهترین اتفاقات همایش دیدار دوباره جامعه پاتولوژی كشور است.

دبیرعلمی نوزدهمین دوره از همایش‌های سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه ادامه داد: برای انتخاب اولویت‌های علمی در ابتدا از اساتید كمیته علمی انجمن آسیب شناسی دعوت شد و بعد از مشورت با موضوعاتی كه همكاران بیشتر با آنها در ارتباط هستند، شامل مباحث بیوشیمی، میكروبیولوژی، مدیریت كیفیت، پاتولوژی پستان، گوارش و زنان، با اختصاص زمان‌های مناسب به عنوان محورهای اصلی همایش در نظر گرفته شد.

ابوالحسنی ادامه داد: البته به مباحث تخصصی‌تر یا مباحثی كه گروه کمتری از همكاران در آن قسمت مشغول بكار هستند، مانند ایمونولوژی، پاتولوژی پوست، كبد، ریه، بافت نرم، اوروپاتولوژی، سر و گردن، هماتوپاتولوژی شامل پاتولوژی ملكولی هم با اختصاص زمان کمتر پرداخته می‌شود.

وی بیان داشت: البته مباحث روز همچون مدیریت بهره وری و موضوعات مربوط به آزمایشگاه مانند بحث تجمیع آزمایشگاه‌ها هم در برنامه‌های امسال گنجانده شده است كه در مجموع حدود ١٦ مبحث برای ارائه در همایش در نظر گرفته شده است.

دبیرعلمی نوزدهمین همایش‌ سالانه و دومین همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه گفت: امسال در كل تعداد250 مقاله برای همایش فرستاده شده بود كه100 مقاله مربوط به بخش دانشجویی بود. برای انتخاب مقاله در هر دو بخش از اعضای كمیته داوری همایش كه شامل همكاران شهرهای مختلف بودند، دعوت شد.

ابوالحسنی ادامه داد: در مجموع 79 مقاله در بخش فارغ التحصیلی و 32 مقاله دانشجویی پذیرفته شد كه به علت محدودیت زمانی بیشتر آنها به صورت پوستر ارائه می‌شوند و تنها 4 مقاله از هر دو بخش، به صورت سخنرانی خواهند بود. در مجموع كیفیت مقالات مناسب بود اما اگر امكان چاپ خلاصه مقالات در شماره ویژه‌ای از مجله انگلیسی انجمن پاتولوژی فراهم شود، قطعا انگیزه‌ای خواهد بود برای همكاران که مقالات با كیفیت‌تری را برای همایش ارسال کنند.

همچنین در افتتاحیه این همایش جشنواره اساتید بزرگوار بهادری، دبیری به منظور تقدیر از اساتید، دستیاران و محققین برجسته این رشته برگزار خواهد شد.

بزرگداشت استاد دکتر سید ضیا الدین تابعی نیز برگزار می شود.

انتهای پیام/

برگزاری همایش بین المللی آسیب شناسی و طب آزمایشگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.