«شاهزاده و خرس»، نمایشی درباره مشکلات نوجوانان

نمایش «شاهزاده و خرس» نوشته ماندانا عبقری با طراحی و کارگردانی علیرضا دهقانی به روی صحنه می‌رود.

به گزارش  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره تئاتر شهر، علیرضا دهقانی گفت: نمایش‌نامه «شاهزاده و خرس» به موضوعات قابل توجه نوجوانان مثل ترس، دروغ، غرور، بدقولی و بدجنسی می‌پردازد. این اثر در قالب‌ داستانی جادویی از شاهزاده خانومی که دچار طلسم غرور خود شده می‌گوید که در کنار بقیه شخصیت‌های نمایش به تحول و روشنایی باطن دست پیدا کرده و در جهت خودشناسی و انسان شناسی گام برمی‌دارد.

کارگردان نمایش «شاهزاده و خرس» درباره تکنیک اجرایی نمایش اظهار داشت: سعی گروه در جهت رسیدن به اجرایی فانتزی و زیبایی‌شناسانه است. نمایش در قالب اجرای زنده و استفاده از حرکت و فرم اجرا می‌شود. با توجه به مخاطب نوجوان در به‌کارگیری دکور، نور، لباس و اکسسوار کلاسیک تلاش کردیم انتخاب مناسبی داشته باشیم.

به گفته دهقانی، مهم‌ترین ویژگی نمایش پرداختن به موضوع خانواده به عنوان منشا خوبی‌ها و تولد صفات نیکو در انسان‌ها به ویژه نوجوان است.

ماندانا عبقری، حمیدرضا حسین‌علی، سعید عزیزی، الهام اصغری، پویا شش‌پری، راشین رضایی و احمد عباس‌زاده اجرای این نمایش را به عهده دارند.

«شاهزاده و خرس» قصه «تووه» پسری اسکیمویی است که روح بزرگ و قلب مهربانی دارد. از بد روزگار پدرش دچار حادثه‌ای شده و خانواده‌ او به سختی روزگار می‌گذرانند. شبی یک خرس قطبی در ازای پرداخت مقدار زیادی جواهر، از تووه می‌خواهد که به قصر او برود. خانواده تووه، او را وادار می‌کنند تا با خرس برود. اما اتفاقاتی در پیش است.

نمایش «شاهزاده و خرس» کاری از گروه تئاتر خنیا است که در بخش کودک و نوجوان با سیستم تئاتر پداگوژی (تئاتر آموزشی) در حال فعالیت هستند.

این نمایش چهارشنبه 6 دی ماه در دو سانس 15 و 17 در سالن استاد رشیدی پردیس تئاتر تهران به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار