یک کارگردان تئاتر:

امیدوارم تغییرات مدیریتی جشنواره تئاتر شهر را تحت‌تاثیر قرار ندهد

احمدی گفت: جشنواره تئاتر شهر حرکتی را آغاز کرده است که اگر تغییرهای کلان مدیریتی آن را تحت‌تاثیر قرار ندهد، این جشنواره ادامه‌دار خواهد بود.

امیدوارم تغییر شهردار جشنواره تئاتر شهر را تحت‌تاثیر قرار ندهدبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی احمدی که به‌عنوان نویسنده و کارگردان با نمایش «فالش‌خوانی چهارراه فخرآباد» در بخش صحنه‌ای ششمین جشنواره تئاتر شهر حضور دارد، درباره داستان این نمایش گفت: این نمایش درباره اتفاقی انتقام‌گونه است که در چهارراه فخرآباد، بالاتر از بهارستان رخ داده است. جزئیات مربوط به این حادثه هیچ‌گاه مشخص نشده است. سه متهم در جریان این اتفاق وجود داشته است که هر یک از این سه متهم در نمایش ما دفاعیه و نگاه خود به این اتفاق را اعلام می‌کنند.

وی در ادامه افزود: تلاش کردیم شیوه اجرایی نمایش خودمان را به‌سمت تئاتر مستند ببریم چون راه دیگری برای اجرای این نمایش پیدا نمی‌کردیم اما ادعا نداریم که «فالش‌خوانی چهارراه فخرآباد» تئاتر مستند است. در این نمایش شاهد برش‌های زمانی و مکانی مختلفی هستیم.

احمدی ضمن اعلام این نکته که برای نخستین بار در جشنواره تئاتر شهر حضور یافته است، گفت: البته در دوره‌های قبل تماشاگر آثار جشنواره بوده‌ام و دوستانم در این جشنواره شرکت کرده بودند. من به‌همراه سایر بازیگران این نمایش در سال 1391 در کانون سمعی و بصری آموزشگاه استاد سمندریان حضور داشته‌ایم. یکی از همین دوستان من در دوره گذشته این جشنواره شرکت کرده بود و پیشنهاد داد ازآنجاکه نمایشنامه «فالش‌خوانی چهارراه فخرآباد» به بررسی مشکلات و معضلاتی می‌پردازد که در همه خانواده‌ها مشترک است، آن را به دبیرخانه جشنواره ارائه دهیم.

کارگردان «فالش‌خوانی چهارراه فخرآباد» درباره برنامه‌هایش برای اجرای عمومی این نمایش، گفت: تمایل داشتیم ابتدا این نمایش را در جشنواره اجرا کنیم و سپس به برنامه‌ریزی برای اجرای عمومی نمایش بپردازیم چون این نمایش شرایطی دارد که بهتر است ابتدا در یک جشنواره معرفی شود و سپس نسبت به اجرای عمومی آن اقدام کنیم.

این هنرمند عرصه تئاتر درباره برگزاری جشنواره تئاتر شهر در پردیس تئاتر تهران گفت: ویژگی مثبت پردیس تئاتر تهران، سالن‌های تئاتر بسیار خوبی است که در این مجموعه وجود دارد. زمانی‌که برای نخستین‌بار سالن‌های این پردیس را دیدم، شگفت‌زده شدم. هم سالن‌های این مجموعه از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند و هم فضایی که به اجرای نمایش‌های محیطی اختصاص پیدا کرده است شرایط بسیار مناسبی دارد اما بسیاری از دوستان و آشنایان ما اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند برای دیدن اجرای ما به پردیس تئاتر تهران بیایند. اگر پیش از برگزاری جشنواره و در زمان افتتاح این پردیس تبلیغات بهتری صورت می‌گرفت، می‌شد با وضعیت بهتری این جشنواره را برگزار کرد.

هادی احمدی ضمن اعلام این نکته جشنواره تئاتر شهر باانگیزه به راه خود ادامه می‌دهد، گفت: در این مدت با برگزارکنندگان جشنواره تئاتر شهر وارد گفت‌وگو شدم. آن‌ها از الان درباره برنامه‌ریزی دوره هفتم این جشنواره با من صحبت می‌کنند. وقتی مسئولان برگزارکننده جشنواره‌ای تنها به فکر برگزار کردن یک دوره نباشند و به آینده نگاه درستی داشته باشند، یعنی جشنواره روبه‌پیشرفت است. جشنواره تئاتر شهر حرکتی را آغاز کرده است که اگر تغییرهای کلان مدیریتی همچون تغییر تهران و ... آن را تحت‌تاثیر قرار ندهد، این جشنواره ادامه‌دار خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.