گرامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

امکان ورشکستگی‌ مراکز رادیولوژی‌ بر اثر کاهش‌ غیر‌کارشناسی تعرفه‌ها

مدرس انجمن رادیولوژی ایران گفت: بر اثر کاهش غیر‌اصولی تعرفه‌های رادیولوژی ممکن است مراکز رادیولوژی با ورشکستگی روبرو شوند.

امکان ورشکستگی‌ مراکز رادیولوژی‌ بر اثر کاهش‌ غیر‌کارشناسی تعرفه‌هارضا گرامی‌ مدرس‌ انجمن رادیولوژی‌ ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: متأسفانه تعرفه‌های پزشکی به صورت غیرمنتظره‌ای و با یک کار غیرکارشناسی‌ کاهش پیدا کرد و همین امر سبب‌ بروز مشکلاتی در این حوزه‌ شده است.

وی بیان کرد: به ظاهر‌ تعرفه‌ گروه رادیولوژی‌ حدود 25 درصد‌ کم شده است، همچنین میزان تعرفه‌ سونوگرافی‌های شایع مانند حاملگی‌ و کلیه‌ کاهش پیدا کرده است و در عمل تعرفه‌ این رشته در حدود 50 درصد نسبت به قبل‌ کاهش پیدا کرده است.

تجهیزات و وسایل رادیولوژی‌ حدود 30 درصد‌ گران شده است

گرامی با اشاره به اعتراض‌های مکرر‌ این گروه عنوان کرد: متأسفانه کاهش تعرفه‌ رادیولوژی‌ یک کار غیراصولی‌ بوده است که با همه اعتراض‌های پزشکان این صنف‌ متأسفانه گوش شنوایی‌ برای شنیدن‌ صحبت‌های ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: تجهیزات و وسایل رادیولوژی‌ حدود 30 درصد‌ گران شده است و کاهش تعرفه‌ها سبب ورشکستگی‌ این گروه در آینده‌ای نزدیک می شود.

گرامی یادآور شد: تجهیزات رادیولوژی‌ برای انجام تست‌های مختلف باید به روز باشد‌ که به دلیل بروز مشکلات و گرانی برخی از وسایل‌ ممکن است پزشکان این حوزه‌ از خرید‌ دستگاه‌های جدید خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر احمد
۰۱:۱۵ ۰۵ دی ۱۳۹۶
سلام. رشته تخصص رادیولوژی رشته ایی که رتبه های برتر آزمون تخصص پزشکی وارد اوون میشن...ولی در چند سال اخیر مشکلات آن زیاد شد .... افزایش 300 درصدی ظرفیت این رشته.....دادن مجوز به متخصصین دیگر جهت انجام سونوگرافی.....کاهش 50 درصدی تعرفه های سونوگرافی ....ولی بیشترین علامت سوال اینجاست.رشته چشم پزشکی چرا این چند سال هیچ تغییری نکرده است؟؟؟؟
آخرین اخبار