عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران مطرح کرد:

تعرفه ام آر آی در سال ۹۶/ ایرانیان مقیم خارج برای انجام تصویربرداری به ایران می‌آیند

برفه‌ای گفت: هزینه انجام ام آر آی در ایران یک دهم سایر کشورهای دنیاست و ایرانیان مقیم در دیگر کشورها برای انجام ام آر آی به ایران سفر می‌کنند.

برفه‌ای عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعرفه های تصویربرداری در شورای عالی بیمه گفت: تعرفه‌ها مصوب دولت است و در هر 2 بخش خصوصی و دولتی مشخص شده است و مراکز تصویربرداری از مصوبات دولت در خدمات تصویربرداری پیروی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعرفه تصویربرداری پزشکی مصوب دولت است و هیچ مرکزی نباید از این مصوبات تخطی کند، افزود: در صورتی که مردم مواردی از تخلف را مشاهده کردند می‌توانند به مراجع دولتی شکایت کنند البته به دلیل هزینه بالای دستگاه‌های ام آر آی مراکز تصویربرداری خود را با این چالش که گرفتار مراجع قضایی و تعطیلی مرکز رو به رو نمی‌کنند.

عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: هزینه ام آر آی در ایران بسیار کمتر از قیمت واقعی در دنیاست و هزینه ام ار آی در ایران  ۱۰ درصد هزینه آن در آمریکاست و باید بدانید که در طی سه تا چهارسال گذشته تعرفه تصویربرداری ام آر آی افزایش پیدا نکرده است.


بیشتر بخوانید: ورود 400 دستگاه ام.آر.آی و سی تی اسکن به کشور/ قابلیت درمان 50 درصد سرطان‌ها


برفه‌ای تصریح کرد: در کشورهایی چون آمریکا و کانادا صف طولانی برای انجام این قبیل تصویربرداری ها وجود دارد و تنها موارد اورژانسی انجام می شود اما در کشور ما انجام تصویربرداری هایی مانند ام ار آی و سی تی اسکن به سرت و بدون صف انتظار انجام می شود و بسیاری از این موارد غیر ضروری است.

 

عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران به سفر ایرانیان مقیم در سایر کشورهای دنیا برای انجام تصویربرداریی هایی چون ام آر آی به داخل کشور اشاره کرد و افزود: یکی از نکات قابل توجه این است که به دلیل هزینه پایین انجام تصویربرداری‌هایی چون ام ار آی و سی تی اسکن در ایران و نبود صف انتظار برای ایرانیان مقیم سایر کشورهای دنیا با وجود هزینه‌های سفر، این افراد برای انجام تصویربرداری به ایران سفر می‌کنند.

در ادامه می توانید تعرفه های تصویربرداری ام آر آی در سال ۹۶ را مشاهده کنید.

تعرفه  ام آر آی در سال 96/ ایرانیام مقیم خارج برای انجام تصویربرداری به ایران می آیند/ هزینه یک دهمی تصویربرداری در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا/تصویربرداری در ایران 10 درصد هزینه سایر کشورهای دنیاست

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۸
من پای راستم در تصادف ازدوقسمت زیرزانو شکست الان نزدیک به ۷است نمیتونم راه برام منو کمک و راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
شکیب تیار
۰۴:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
من کمردرد دارم کمرم انگار میسوزه چهارسال میشه
لطفا برام راهنمای کنید ممنون میشوم
آخرین اخبار