مقام روس: همکاری با ایران و ترکیه ثابت کرد اقدام مشترک علیه تروریسم امکان‌پذیر است

رئیس دومای روسیه تاکید کرد همکاری این کشور با ایران و ترکیه در سوریه ثابت کرد مبارزه مشترک علیه تروریسم امکان‌پذیر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری ایتارتاس، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه، روز یکشنبه اعلام کرد تلاش نظامی روسیه در سوریه و همچنین همکاری آن با ایران و ترکیه در تثبیت اوضاع در منطقه، ثابت کرد که مبارزه با تروریسم می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

او گفت: «مبارزه موفقیت‌آمیز علیه تروریسم امکان‌پذیر است. عملیات نیرو‌های مسلح روسیه در سوریه و پیشرفت به دست آمده به علت تلاش‌های دیپلماتیک روسیه، ایران و ترکیه در حل و فصل مناقشه سوریه، این را ثابت می‌کند».

این مقام روس افزود: فرمول موفقیت، چارچوبی چندجانبه، همکاری بین‌المللی گسترده و مشارکت همه طرف‌ها در تثبیت اوضاع در مناطق بحران‌زده است.

ویاچسلاو ولودین در ادامه اظهاراتش گفت: «در سوریه، گام نخست به سوی ایجاد ساز و کار‌های بین‌المللی واقعا موثر برای ریشه‌کن کردن تروریسم، بدون معیار‌های دوگانه و بر اساس پایبندی کامل به حقوق بین‌الملل، برداشته شد».

او همچنین بر نقش روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در این زمینه تاکید کرد.

رئیس دومای دولتی روسیه خاطرنشان کرد در پی شکست داعش در سوریه، برخی گروه‌های تروریستی شروع به نفوذ به افغانستان، پاکستان، کشور‌های جنوب شرق آسیا و اروپا کردند.

هیئت دومای دولتی روسیه به ریاست ولودین شامگاه شنبه برای شرکت در کنفرانسی بین‌المللی در خصوص پرداختن به چالش‌های تروریسم و همکاری منطقه‌ای، وارد پاکستان شد. روسای پارلمان‌های افغانستان، پاکستان، ایران، ترکیه، چین و روسیه در این نشست حضور دارند.

انتهای پیام/

تاکید رئیس دومای روسیه بر همکاری موفقیت‌آمیز این کشور با  ایران و ترکیه در سوریه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار