استاندار خراسان رضوی؛

مردم از عملکرد دستکاه‌های امنیت ساز در استان رضایت دارند

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه مطالعاتی معتبر در کشور مردم استان از عملکرد و خدمات دستگاه‌های امنیت ساز رضایت دارند.

مردم از عملکرد دستکاه‌های امنیت ساز در استان رضایت دارندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد افزود: بر این اساس احساس امنیت مردم استان پنج درصد بیش از متوسط کشوری است.


وی گفت: این امر نشان دهنده آن است که مردم از دستگاه‌های امنیت ساز در استان اعم از انتظامی و قضایی و امنیتی و اطلاعاتی رضایت دارند و آنان به خوبی توانسته تهدیدات را شناسایی کرده و به موقع پیشگیری و اقدام مناسب را انجام دهد.

استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در حوزه‌های امنیتی، حدود و تداوم امنیت در استان مطلوب است.

رشیدیان گفت: با هماهنگی‌های مطلوب بین همه قوا و نهاد‌ها و دستگاه ها، شرایط در استان آرام و روند توسعه در حال شتاب است چنانکه در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان بزرگترین دغدغه دولت و رهبر معظم انقلاب است توانستیم موفقیت‌های ارزشمندی در راستای این تعامل و هماهنگی کسب کنیم.
 

کاهش نرخ بیکاری در خراسان رضوی


وی افزود: شروع سال نرخ بیکاری در استان ۱۴.۲ درصد بود که در سایه تلاش‌های صورت گرفته در آخر تابستان به ۱۰.۱ درصد یعنی کمتر از نرخ متوسط کشور رسید.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این روند کاهشی همچنان ادامه دارد و هم اکنون تعداد زیادی از واحد‌های صنعتی آماده افتتاح است که امیدواریم بخش قابل توجهی از آن‌ها در سفر معاون اول رئیس جمهوری به زودی بهره برداری شود.

وی گفت: این نشان می‌دهند استان روند توسعه در حوزه تولید و صادرات و اشتغال را به خوبی طی می‌کند پارسال بیش از ۳۳ درصد صادرات ما به تاتارستان به عنوان دروازه ورود تولیدات استان به روسیه افزایش یافته است.
 

مبادلات مبادلات اقتصادی و تجاری خراسان رضوی با تاتارستان و روسیه


استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی برای مبادلات اقتصادی و تجاری و همکاری‌های با تاتارستان و روسیه وجود دارد، افزود: در این میان نیازمندی‌ها و درخواست‌ها و مطالبات از سوی این جمهوری برای حضور اقتصادی استان طرح شد که بسیار گسترده و استقبال وسیع بود.

رشیدیان  تصریح کرد: در واقع ما امروز نیازمند یک ساماندهی و سازماندهی توانمندی اقتصادی در خارج کشور و تسهیل صادرات و استاندارد سازی کالا‌ها هستیم.

وی افزود: در حوزه فرهنگی هم هماهنگی‌های خوبی بین آستان قدس، حوزه‌ها و بخش‌های فرهنگی وجود دارد و فعالیت‌های فرهنگی هم روند رو به رشدی دارد.
 

مقاوم بازسازی و بهسازی خانه‌های روستایی و شهری


استاندارخراسان رضوی با اشاره به پنجم دیماه به عنوان روز ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: این روز‌ها شاهد وقوع زلزله در نقاط مختلف کشور هستیم در واقع باید پذیرفت این پدیده بخشی از زندگی ماست و اگر با ایمن سازی ساختمان‌ها و مقاوم سازی آن‌ها اقدام جدی نکنیم به صورت جدی آسیب می‌بینیم.

رشیدیان  تصریح کرد: در این راستا امروز در استان موضوع ایمن سازی خانه‌های روستایی و شهری با جدیت دنبال می‌شود تا خانه‌های غیر مقاوم بازسازی و بهسازی شودوآسیب‌های این حوزه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه طی امسال ۲۸ مورد حادثه طبیعی در استان داشتیم، افزود: در زلزله ابتدای سال با پیگیری‌های دستگاه‌های مختلف در موضوع بازسازی کار خوبی انجام شده از ۱۸۳۶ واحد آسیب دیده؛ ۱۷۵۶ تحویل شده است.

استاندار خراسان رضوی افزود: علاوه بر این در راستای مقاوم سازی منازل مسکونی در برابر زلزله؛ بازسازی خانه‌های روستایی در استان محور عمل است و در این مدت ۱۳۰ هزار واحد بازسازی شده امسال هم ۱۷ هزار و ۶۰۰ واحد دیگر در دستور کار است.

رشیدیان با تاکید بر اینکه بازسازی خانه‌های روستایی استان از جمله اولویت هاست، افزود: از سویی امید است با هماهنگی شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه؛ مسکن مطمئن با استاندارد مناسبی در حوزه شهری ایجاد کنیم.
 
انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.