۳۰ هکتار از نیزارهای دریاچه زریبار مریوان در آتش سوخت/دستگیری ۲ نفر از عاملان حریق

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان گفت: شب گذشته ۳۰ هکتار از سطح نیزارهای دریاچه زریبار مریوان استان کردستان در آتش سوخت.

صباح پناهی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به اینکه در طول سال چندین بار نیزارهای زریبار به دلایل متعددی طعمه حریق می شوند، گفت: در طول دو هفته اخیر پنج مورد آتش سوزی در نیزارهای این دریاچه اتفاق افتاده است.

وی افزود: متاسفانه با توجه به بالابودن سطح نیزارها دسترسی به بخش هایی از آن بسیار سخت است و در صورت آتش گرفتن این بخش ها هم خاموش کردن آن مشکل است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مریوان ادامه داد: شب گذشته آتش سوزی در بخش هایی از نیزارهای دریاچه زریبار اتفاق افتاد که به دلیل تاریکی هوا، وسعت محدوده،تراکم زیاد نیزارها، جهت باد و غیرقابل دسترسی بودن مهار آتش به کندی پیش می رفت.

پناهی تصریح کرد:با تلاش چهار گروه از محیطبانان،ماموران آتش نشانی و مسئول اسکله قایقرانی این دریاچه سرانجام ساعت 1بامداد،آتش به طور کامل مهار شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدودا ۵۰ هکتار از سطح نیزارهای دریاچه زریبار طعمه حریق شدند که به طور تقریبی ۳۰ هکتار آن مربوط به آتش سوزی شامگاه گذشته است.

پناهی گفت: دو نفر از عوامل آتش سوزی نیزارهای دریاچه زریبار دستگیر و تحویل مقام های قضایی شدند.

 

انتهای پیام/ع

آتش سوزی در نیزارهای دریاچه زریبار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.