خسارت عمده‌ای به لحاظ زیست محیطی به تالاب میقان وارد نشده است

استاندار مرکزی گفت: تنها نیزارهای تالاب مورد حمله حریق قرار گرفت که این نیزارها باز سال آینده رشد می‌کنند و در مجموع به لحاظ زیست محیطی خسارت عمده‌ای به تالاب وارد نشد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی تالاب میقان اراک اظهار داشت: از شب گذشته آتش‌سوزی نسبتا محدودی را به ما گزارش دادند که ستاد مدیریت بحران استان در راستای خاموش کردن آتش در محل حاضر شد.

وی افزود: آتش از ساعات اولیه صبح گسترگی شدید پیدا کرد ما با استفاده از تمام امکانات امدادی مانند واحد‌های آتش نشانی، ماشین آلات سنگین درصدد مهار آتش بر آمدیم و دستگاه‌های مختلف اجرایی هم در محل حادثه حاضر شدند.
 
استاندار مرکزی تصریح کرد: به لطف و یاری خدا با تلاشی که انجام شد و نیرو‌هایی که از تهران آمدند و با کمک هواپیما‌های آب‌پاش با حدود ۵ سورتی پرواز هم از هوا و هم زمین به آتش از جبهه‌های مختلف حمله کردند.

آقازاده بیان کرد: متاسفانه به سبب شدت باد در منطقه تالاب میقان حدود ۴ یا ۵ ساعت درگیر مهار شدن آتش بودیم و از طرفی خوشبختانه به زیستگاه‌های جانوری و گیاهی آسیبی وارد نشد.

وی با بیان اینکه تنها نیزار‌های تالاب مورد حمله حریق قرار گرفت که این نیزار‌ها باز سال آینده رشد می‌کنند و در مجموع به لحاظ  زیست محیطی خسارت عمده‌ای  به تالاب وارد نشد، افزود: هم اکنون آتش کاملا مهار شده ونیرو‌های امدادی به منظور جلوگیری از ادامه حریق مشغول لکه‌گیری هستند.
 
منبع تسنیم

انتهای پیام/ی
 

مهار آتش در تالاب میقان اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.