آیا می‌توان انتظار داشت اثرات جادوی سیاسی اخیر ترامپ به خود او و هم‌پیمانانش باز گردد؟

المیادین در گزارشی به بررسی انزوای آمریکا پس از رای قاطع کشور‌های عضو مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی درباره فلسطین پرداخت.

آیا می‌توان انتظار داشت اثرات جادوی سیاسی اخیر ترامپ به خود او و هم‌پیمانانش باز گردد؟به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی تحلیلی به بررسی گزینه‌های پیش روی آمریکا و اسرائیل و چگونگی مقابله با تدابیر جدید دولت آمریکا پس از رای قاطع کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه پیشنهادی درباره فلسطین پرداخت.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین، در گزارشی در این زمینه تصریح کرد در شرایطی که آمریکا دهه ها سازمان ملل متحد را تحت سیطره خود داشت اما این بار به نظر می رسد شرایط برای آمریکا مهیا نیست تا سیاست هایش را با نام سازمان ملل متحد بیان کند. برای اولین بار مشاهده می شود که این ابرقدرت خود را به طور تقریبا کامل در انزوا قرار داد، البته انزوایی که تنها برخی از هم پیمانان کوچک چون جزایر مارشال، نائورو و میکرونزی با او همراه شده اند. 128 کشور عضو سازمان ملل متحد با مردود اعلام کردن تصمیم آمریکا مبنی بر اینکه قدس پایتخت اسرائیل است، معادله جدیدی را رقم زده اند که در آن فلسطین پیروز نهایی اختلافات اخیر با آمریکاست و در مقابل آمریکا کشوری منزوی است، معادله ای که چالش های زیادی را در برابر واشنگتن ایجاد خواهد کرد اما در مقابل در داخل فلسطین وحدت بی سابقه ای میان گروه‌ها و مردم شکل گرفته است.

البته آنان که از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ بر آمریکا، پیگیر سیاست های او هستند می دانند این مرد توجهی به انتقادات ندارد و جنجال های رسانه ای نمی تواند مانعی در برابر سیاست های او باشد. بر اساس این اصل، بعید است انزوای سیاسی اخیر واشنگتن موجب شود تا دولتمردان آمریکا در تصمیمشان درباره قدس بازنگری کنند و حتی ممکن است در روابطشان با کشورهایی تجدید نظر کنند که در شورای امنیت سازمان ملل متحد با سیاست آمریکا مخالفت کردند. آمریکا که در موضوع فلسطین، میانجی بود، با تصمیم اخیرخود نقاب بی طرفی را از چهره ش کنار زد تا در ادامه مایک پنس (معاون ترامپ) مجبور شود سفر منطقه ای خود را به تاخیر بیندازد. در این میدان هرچه آمریکا و اسرائیل سیاست هایشان را هماهنگ تر کرده اند، در آن سوی میدان انتفاضه مردم فلسطین افزایش یافته و حتی وارد هفته سوم خود شده است.

همراهی بی سابقه مجامع بین المللی با حقوق مردم فلسطین موجب شد تا نتایج این همراهی در داخل فلسطین مشاهده شود که یکی از این آثار تندتر شدن لحن تشکیلات خودگردان فلسطین علیه واشنگتن است، این تغییر موجب شد تا مردم فلسطین در ادامه انتظار داشته باشند تشکیلات خودگردان در پی پایان دادن به هماهنگی های امنیتی با اسرائیل برآید و از تمامی توافقنامه هایی که در سابق با اسرائیل امضا کرده است، خارج شود. با بهبود شرایط محور مقاومت در فلسطین و تاکید این محور بر اولویت حمایت از مبارزه مردم فلسطین، به نظر می رسد شرایط عوض شده است، در چنین شرایطی آیا می توان انتظار داشت اثرات جادوی سیاسی اخیر دونالد ترامپ، به خود او و هم پیمانانش باز گردد؟

 

انتهای پیام/

 

انزوای آمریکا پس از رای کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه فلسطین

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار